Jaf hryret Ltoten BNernm.l,a

-Nu har VBK blitt galen! Hon skriver rotvälska! Eller är det bara någon form av utrikiska? Eller kanske en hemlig kod?

Inget av ovanstående. Inget spännande alls. Men grymt roligt!

Igår hade jag Muskelkvinnan och hennes två yngsta barn, 4 och 7 år, på lunch och lek. Mallig som jag var över min städning i klockletarsyfte, visade jag glatt upp var jag städat, till exempel hyllan ovanför datorn.
image582
Observera nu att detta är en STÄDAD hylla. Där finner vi numrerat från höger till vänster (borde det inte vara "från vänster till höger?):

1. Fem stycken pins med Chicago Bulls-motiv
2. Min knypplade armband som jag tillverkade under stående ovationer på min andra möhippa.
3. En tom nässpraysflaska.
4. Min kompletta samling med Mupparna-filmisar. Japps! Alla filmstjärnor från nummer 1 till nummer 78.
5. Min dubletter av ovanstående filmstjärnor. Ja. De borde säljas, precis som nässprayen borde slängas.
6. Frimärken med Disneymotiv som ska bli en snygg tavla till sonen. En vacker dag. Nu regnar det.
7. En mugg i plast som jag målat med färg som går bort så fort man rör den.
8. Sumoskruvar att skruva upp min hatthylla med. De skruvar som hatthyllan nu sitter med, och har suttit med i 1,5 år, ska bytas ut.

Oj vad jag städade bra. Och selektivt. Så här fortsatte det på hela hyllan till Muskelkvinnan plötsligt utbrister:

- Wow! De här MÅSTE jag låna!

Hon hittade mitt andra par dribblingsglasögon (ni vet såna där man har på sig för att man ska lära sig att inte titta på basketbollen när man dribblar). Men inte skulle hon spela basket i dem inte, hon skulle jobba!
image583
Alltså träna på att inte titta på tangenterna när hon skriver på sin dator (nu sitter hon vid min dator, en oMac, dvs en PC, som ger henne dåligt självförtroende).

Så där. Öppna ett nytt dokument. Träna på att skriva "Jag heter...."

Försök nummer 1:

Jaf hryret <Ltoten BNernm.l,a


Haa! Där kom den spännande utrikiskan.

Här följer nu försök nummer 2 till 5:

Jad feter Liotten Bernaman

Lajn hertern Liotten Bermn,an

Jag hetern Ltoiween Nerhman

Jaf jerej Liorewn Bwekdan


Helt klart härstammar Muskelkvinnan från Östeuropa någonstans. Jag skrattade så att jag var tvungen att tackla undan Muskelkvinnan och kasta mig in på toaletten!



Vilket ord är svårast att skriva på dator?
Muskelkvinnan: "basker" det blir alltid "basket" (helt sant faktiskt nu när jag testade)
VBK: "kompis" blir alltid "kopmis" (måste pekfingervalsa detta ord)

Fler förslag?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag skriver alltid utan att titta på tangenterna, men jag skriver trots det ALLTID fel på vissa ord. Som "perfrom" istället för "perform". "Sjävl". "Kilent".

2007-07-12 @ 10:54:43
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Ewa

Glömde ju favoriten: "ehlt".

2007-07-12 @ 10:59:26
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Cecilia N

"kansek" och "ja ginte" förekommer ofta i mina texter till korrekturen sätter in.
Egentligen är det inte klokt så mycket som faktiskt blir rätt. (Fast inte den där meningen, den blev fel nästan gela tiden.)

2007-07-12 @ 11:42:09
URL: http://cessistickar.blogspot.com/
Postat av: Muskelkvinnan

Jag kane inte fortarande slriva eätt. Till oxh med orden kommer i deö ornig!

2007-07-12 @ 13:19:42
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Thanius

Rolig blogg, intressant hur du lyckats göra alla foton flickr-säkra. :P
Heja brännvin, tvspelsmamman! (Ps. DATS HOT)

2007-07-12 @ 13:46:59
URL: http://blog.thanius.com
Postat av: Pernilla

Teknik blir ofta teknink, lite jobbigt eftersom jag jobbar med produktionstekni(n)k.
Mitt eget namn har jag också svårt för, Penrilla var det inte nej, utan Pernilla...
Det lustiga med mig är att jag skriver mer rätt när jag inte tittar eller ens tänker på tangenterna, utan bara tittar på skärmen eller det som ska renskrivas medan jag skriver, än när jag tittar på tangenterna.

2007-07-12 @ 15:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0