Träningsrapport - tjejbrottning och glasögonormar (Uppdat.)

Gårdagen träning gick riktigt bra. Vi har börjat gå från oordnat kaos till oredigt lugn i anfall och försöker nu lära oss att samarbeta och göra saker tillsammans på lite större ytor än förrut.

Hade med mig två par dribblingsglasögon till träningen igår.
23223-271

Man sätter dem på näsan precis osm vanliga glasögon, skillanden är att de är bredare nertill så man inte ser bollen när man dribblar. Muskelkvinnan och Lilla O slet åt sig dem genast och sprang runt. Gick riktigt bra faktiskt. Muckelkvinnan fick lite problem när hon dels skulle dribbla med vänster hand och dels råkar slå till glasögonen så att det breda parti som ska vara under ögonen, var över ögonen. Lilla O fick problem när hon i spelet stealade bollen och sedan inte kunde hitta den alls.

Med dribblingsglasögon ser man inte riktigt klok ut, hade hoppats på en bild på tidigare nämnda lagkamrater, men mailboxen var tom, så jag hittade denna bild istället:
23223-270

När Lilla O ville fortsätta ha glasögonen på näsan när vi väl skulle börja spela, utbrast Hildur:

- Jag vill INTE vara på Lilla O:s lag!!!

Och efter träningen inser jag att jag aldrig vill vara på Ringklockans lag. Förrutom i seriematcher. Var fruktansvärt roligt att spela anfall mot henne. Påminde om brottning, tjurrusning och brunstiga lejonrop ungefär. Dock tar detta på krafterna och kroppen, så klockan 21.38 förvandlades jag till en pumpa i ståtlig Askungen-stil. Min hjärna slutade helt fungera och eftersom mitt lag inte hade nån avbytare, fick Ringklockan hoppa in på mitt lag istället. Snabbt fick hon smeknamnet "Quisling-Ringklockan" av Biggo.

Idag återfinns en miljard blåmärken på mina över- och underarmar, på mina höfter och lår samt ett en bit ner på ryggen. Kan det bli bättre??

Förresten så hamnade jag bakom en ambulans på vägen till träningen. Den var på o-utryckning och körde 15 på 30-väg, 27 på 50-väg och på noll ställen kunde jag köra om.

Uppdatering.

Här är nu bilden på hur fina man lätt kan bli med dribblingsglasögon:
23223-273

Lilla O till vänster och Muskelkvinnan till höger. Alla mina kollegor som nu läser detta, ska ha i åtanke att personalkonferensen om en vecka, är blondinen till höger ansvarig för.

Lilla O:s supermoderna mobiltelefon som tog bilden, gör så här med allt:


Vänder hela världen upp och ner. Ungefär som det känns att träna med mitt lag.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Bilden som du vill ha för att uppdatera detta inlägg sitter fast i Lilla O:s mobil! Jag ska försöka lirka loss den under dagen!

2006-11-09 @ 10:21:55
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Och förresten så talade Herman i omklädningsrummet om att när JAG har haft henne i försvar, har hon alldeles rödflammiga överarmar!

Jag tror att hon är allergisk.

2006-11-09 @ 10:24:00
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

När du har hållit mig så har jag blåprickiga händer och handleder.

2006-11-09 @ 10:29:40
Postat av: Muskelkvinnan

Blå? Men herregud, är jag ett piggsvin?

Nej, vänta, det måste vara prickar av syrebrist eftersom jag springer så snabbt ifrån dig.

2006-11-09 @ 11:55:54
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Tycker jag hänger med dig rätt bra numera. Fast inte så länge kanske.

2006-11-09 @ 12:33:39
Postat av: Bell

Hittade idag, på jobbet, ett blåmärke på överarmen, som ett minne från Ferdinand-matchen igår:-) Det var en mkt skoj träning igår, alltid roligt att springa som en "quisling" mellan lagen.

2006-11-09 @ 18:12:47
Postat av: Louise

Ja det var en riktigt rolig träning igår. Jag blir alltid lika förvånad när jag själv gör något rätt. Ojdå, tänker jag, nu är jag alldeles fri här, hur gick det till. Det är i dessa lägen som jag, vilket Muskelkvinnan så vänligt påpekade, brölar som en idot eftersom jag vill ha bollen.

2006-11-09 @ 18:43:55
URL: http://joppejdi.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Mera bröl!

2006-11-09 @ 20:34:56
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lilla O

Var är bilden? Jag har suttit på rasten och sms:at En djefla man så att du skulle få bilden. Jag var en aning stressad idag så det skulle vara kul att se bilden rätt väg. I min mobil är den upp och ner. Oh, jag är ett under av tekniskt kunnande (inte). Träningen var jättekul. Speciellt med tanke på hur måndagens träning var. I går var vi riktiga superspelare ... åtminstone de tre sista minuterna:)

2006-11-09 @ 21:02:19
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Louise

Bara ett litet tips Lilla O: Om du vänder upp och ner på mobilen så blir bilden alldeles jättemycket på rätt väg :)

(Åh, vad jag känner mig nöjd. Det här måste ju vara det yttersta beviset på att jag tekniskt kunnande i kvadrat. Eller?)

2006-11-09 @ 21:52:44
URL: http://joppejdi.blogspot.com
Postat av: Kicki:

Bell: VAA? Varför har du bara ett endaste litet fjuttigt blåmärke? Jag måste vässa armbågarna till måndag.

Louise: Man måste bröla. Försöker få Lilla O att bröla "BOLL" så jag fattar att hon vill ha den när jag tagit returen. Och jag blir förvånad över att du blir förvånad när du gör saker rätt. Du har speluppfattning, är snabb och smidig. Lägg lite bollkänsla på det så har man en "Louise".

Lilla O: Bilden är nu på plats. Både rättvänd och mobilvänd. Tack för hjälpen. Ska ta med digitalkameran på träningarna framöver.

2006-11-10 @ 09:07:10
Postat av: Muskelkvinnan

Måste jag alltså ha på mig de där glasögonen när jag föreläser för er nästa vecka?

2006-11-10 @ 11:12:30
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Tror det underlättar om du INTE har dem. Annars kommer alla (ca 93% av deltagarna) tro att du är redo för tvångströjan. Dock får du gärna ha dem på träningen på måndag.

2006-11-10 @ 11:29:30
Postat av: Lilla O

Louise- tack för tipset. Jag ska hålla mig till otekniska saker:)

Snygg bild:) Det är nog den bästa bilden på mig som jag någonsin sett. Jädrar anamma:)

2006-11-10 @ 22:18:25
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Lilla O: Den bilden väckte misstankar hos Moppetanten om att ni arbetat ihop.

2006-11-11 @ 07:48:29
Postat av: Bästisgrannen

Var då någonstans?

2006-11-12 @ 23:20:28
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Fröslunda måste det nog vara.

2006-11-13 @ 07:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0