Gårdagens möhippa. Min andra på fyra dagar.

Ännu en gång har Pojkvännen och Gudmodern hållit hemligheter för mig. Utan att jag anat det minsta. Anade inte heller att mina kära kollegor höll på med något fuffens när de klagade på att jag dök upp precis över allt hela tiden. Eller när alla helt plötsligt ville prata med Pedagogen just när jag skulle gå hem. Fast det var ju fel. Alla ville kidnappa mig.

Efter diverse omvägar och tillbakaåkningar, hamnade vi hemma hos Motorcykeltanten där jag fick nagelvård, ansiktsbehandlig och hårfixning. Fick sedan gå till ett dressing room och dressa om.
image524
Har ni någonsin skådat något vackrare? Observera nu skorna med elva meter hög klack (eller fem centimeter) som jag gick i alldeles för mycket och som snurrades in i trasmattor i tid och otid.

Denna kväll skulle jag genomgå ett lämplighetstest som blivande fru. Jag fick:

- Stryka skjorta (12p)
- Krusa örngott (16p)
- Knyppla ett armband (19,5p)
- Baka sockerkaka (15p + 16p)
- Putsa koppar (12p)
- Duka bord (13,5p)
- Vika servetter (19,5p)
- Golfputta (19p)

Eftersom jag i två och ett halvt år har pratat, pratat, pratat, pratat och åter pratat om mig och alla andra, så fanns det mycket använda. Stryka kan jag inte. Jag har till och med i julklapp önskat mig stryklektioner av min mor, Pojkvännen har försökt lära mig men tror inte att Motorcykeltantens man blev riktigt nöjd ändå.

Krusa örngott visste jag inte ens vad det var. Trodde alltid att farmors örngott hade band som liksom var bortglömde och skrynkliga. Men med lite kreativitet och stil fixade jag detta:
image525
Helt okej med tanke på att jag bara hittade på. Vilket jag insett att jag är rätt bra på, med tanke på att mina elever aldrig klagat.

Knyppelfröken var med på ett hörn, så givetvis skulle jag knyppla.
image526
Dubbla halvslag om vänster knop och till höger var det kast. Ungefär. Förstår inte vem av de fyra domarna som bara gav mig 4,5 poäng?

Baka kaka utan recept är inte lätt, Spikskon kallade den för "Lakritskakan".
image531
Man kan ana "lakritsen" under glasyren. Några kommentarer kring kakan och baket var:

- Fin benföring! (Det låg en matta mitt i vägen mellan bordet och köksbänken, efter femtioelva trassel med klackarna, lyckades jag en gång hoppa över mattkanten)
- Smaka gott behöver det INTE göra!

För övrigt så var min kaka mycket bättre än när EttanTvå fick göra samma procedur, hennes gick tydligen inte äta!

Golfputtning mitt i baket. 8 av 10 bollar gick rakt i koppen, trots att jag puttade åt fel håll. Vänsterhänt som jag är, borde jag vänsterputta, så Golfaren hade tagit med en västerputter. Men jag högerputtar...
image528

Efter maten blev det fria aktiviteter, handlade mest om att kasta några få vindruvor och att skratta. Anännänäs höll på att trilla av stolen vid ett antal tillfällen och torkade tårarna oavbrutet, både framlänges och baklänges.
image529

Jag har här nu bildbevis på alla de skyldiga och jag vet var deras postlådor bor! Saknas på bilden gör Gymnastikfröken, Knyppelfröken och Nyckeltapparen.
image530
Från höger till vänster: Golfaren, Fnittertippan, Mållgan, Anännänäs, Frilansaren (fd. Asgarvet), Dramapedagogen, Spikskon, Kattälskaren, Motorcykeltanten, Orienteraren och Specialläraren. I förgrunden ser vi Pedagogen som försöker lära sig putta.

Än en gång har jag haft otroligt roligt! Efter den första möhippan tänkte jag att sånt här kan jag göra igen, fast inte i möhippeform eftersom jag bara tänkt gifta mig en gång, men tji fick jag!

Hoppas nu att Motorcykeltanten tar med mina glasögon till jobbet imorgon tillsammans med lite lakritskaka till Schäfern, Husbyggarn och Golfaren.

Tack!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Hörnu, varför har du en bumerang på huvudet?

2007-06-06 @ 13:15:28
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Har nu i efterhand sett på andra bilder att det sitter en bomerang ovanför dörren bakom mig. Trodde det var frisyren som bomerangade sig!

2007-06-07 @ 19:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0