Hur svårt kan det vara?

I flera år nu (läs "ungefär två månader") har jag försökt få tag på ett exemplar av en bok som jag ägt, lånat ut, fått tillbaka efter många om och men, lånat ut igen (mot bättre vetande eftersom boken försvinner och är svårt att hitta igen) och inte fått tillbaka.

Till saken hör att jag tror att jag kan hitta allt på internet. All information och alla uppgifter jag behöver och allt jag behöver köpa (förrutom mjölk kanske). Men denna bok är hopplös! Inte ens på de små, små, pyttiga antikvariaten verkar den finnas.

- HALLÅ! Vad pratar du om för bok???

Denna:

"Där inga änglar bor" av Lasse Lindroth. Här påstår jag att det är SBBK-bitchen som har dem. Men det var fel tydligen och i samma inlägg skriver jag att jag inte vet vem som har min Roddan-skiva, men det var ju Elitidrottskvinnan som hade den. Här tror jag att boken försvunnit i flytten, men så kan det inte vara.

Så nu blir det här en tävling! Den som får tag på denna bok och är villig att sälja den till mig (en hundring kan jag tänka mig att betala eller så), vinner ett fint pris! Jag har massor man kan få välja på (alla pris passar ju inte alla):

- Valfri, omålad, Turtle i gips
- En bunt med filmstjärnor med motiv Mupparna
- Pärlplatta i valfritt motiv och valfria färger (en herrans massa motiv finns det att välja på)
- Fyra av världens godaste chokladmuffins efter specialrecept (det är INTE dessa muffins)

Man kan också få välja på att vinna en upplevelse:

- Helkväll med Vilse i pannkakan på dvd (två pannkakor med grädde och sylt ingår)
- Tv-spelsmaraton på fyra olika Nintendo-konsoller

Så. Nu kan den som lånat boken och inte återlämnat den, självklart INTE vinna. Skulle nu boven i dramat våga erkänna, så utgår ändå vinst till den som hittar ännu ett exemplar av boken. Den har ju en tendens att försvinna.

Undrar om det inte är så att Elitidrottskvinnan har denna bok ändå...? Hmm.

Kommentarer
Postat av: Gudmorsan

Testa hos någon av mina syskon. Kan vara helt ute och cykla men har för mig att jag sett den i ögonvrån vid något tillfälle.

2008-04-08 @ 19:35:47
Postat av: VBK

Gudmorsan: Kändes som att det kunde vara inte helt fel iallafall. Då var jag inte ute på cykeln.

2008-04-08 @ 20:11:11
Postat av: elitidrottskvinnan

Jag har inte denna bok hemma hos mig, så den måste isf vara hemma hos broder (om nu Gudmorsan sett den hos någon av oss).Vet med mig att jag har några andra böcker som är dina o de har jag stenkoll på vart de finns...I en box ovanför garderoberna!Hojta till om du vill ha igen dessa böcker, i annat fall förvara jag dem här så länge...ha sett att du har ganska fullt i dina bokhyllor. ;)

2008-04-13 @ 14:12:01
Postat av: Cornelia

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-08 @ 12:31:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0