Min bokhylla del 1

För en tid sedan fick jag ideén från Lotten att visa mina bokhyllor. Då täntke jag att först måste jag städa dem, men nu inser jag att det kommer ta lååång tid innan jag gör det. Så här ser mina två bokhyllor ut:

Vanliga hyllor inköpta på ett billighetsvaruhus, men som fullt ut fyller sin funktion. Tittar man lite närmare kommer man snart inse att här finns allt möjligt i en enda röra:

Blandade böcker, en rosa jävulsklocka, Nintendo-fodral med mera. Tittar man ännu närmare, kommer man hitta dagens författartips:

Nej, det är inte "Svensk ordbok" jag pratar om och vi ska heller inte "Titta på fåglar". Där emellan finns tre böcker:

- Mannen som kunde tala om hästar
- Tequila till frukost
- Allt som jag stulit

Det borde stå en fjärde bok där också, "Där inga änglar bor", men den har gömt sig i flytten. Mina varmaste rekomendationer är alltså att läsa dessa böcker av Lasse Lindroth (1972-1999). Alla fyra böckerna är otroligt bra och helt olika varandra. Köpte dem alla fyra ett par månader efter Lasse Lindroths död och sträckläste dem från pärm till pärm. Har läst det ett antal gånger efter det också.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Å! Lasse Lindroth! Får jag låna?

(Här skrattar Kicki hysteriskt. Orsaken är att jag lånade hennes Lasse Lindrothböcker en dag, slarvade bort dem, glömde läsa, kunde inte hitta dem, glömde leta efter dem och efter flera år hittade dem dammiga - jättedammiga - under några videoband. Läste jag dem? Nope. Jag är en idiot.)

2006-03-07 @ 08:46:57
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Klart du får låna och ja, jag skrattade, men inte hysteriskt. Mina elever har tyst läsning just nu. Du får låna en i taget.

2006-03-07 @ 08:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0