Festfixeri igen!

Som av en händelse ramlade jag in i festkommittén på jobbet i år igen. Det blir en hat trick! Måste ju vara meriterande? Har fått en ny högerhand i Mådan, vilket känns väldans betryggande! Vänsterhanden Essesskåaren ligger bra till så länge de ligger långt ner i tabellen.

Temafest som (nästan) alltid när jag är inblandad, förra året var Oscarsgala och i år kör vi en "alternativ Idrottsgala". Riktigt kul måste jag säga det är när festfixarådran börjar dunka!

Schäfern har redan lagt ribban med ett mail om att jag inte får ringa numret för akuta ärenden när vi har en musfälla som måste tömmas. Detta mail till hela personalstyrkan. Detta innebär att han har bestämt nivån för festen tycker jag!

Förra årets fest kan du läsa om här och här.

Temafester är min melodi och tidigare har jag (tillsammans med mian käpphästar) ordnat bland annat:

- Drinkfest (hopplöst när deltagarna har dåligt spritsinne)
- Moviestarfest (Tina Turner hade så långa naglar att Charlie Chaplin fick hjälpa henne att dra upp strumpbyxorna efter toalettbesöken)
- Beachparty (grodmannen hade lite svårt att ta sig ur taxin i full utstyrsel)
- Bröllopsfest (två brudgummar, en brud och en av gästerna somnade i kastrullskåpet)
- Sällskapsresan (vojne....)

Fortsättning följer.

Har dock lovat Asgarvet att INTE detta år säga något om att jag har "skitkul på jobbet". Alla fattade tydligen de femtioelva gånger jag berättade det redan förra året.

Kommentarer
Postat av: SMD (tydligen)

Jag får aldrig fixa någon fest, vad krävs för att få den statusen?

2007-11-15 @ 20:59:09
Postat av: Ewa

Jag vill också gå på fest på jobbet! Avundsjuk! :-)

2007-11-16 @ 07:51:33
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

SMD: Ge dig till känna så fåru va me! Sen är det nog inte Bindefelt-status på mitt festfixer, men slit är glamour, men alla är välkomna!

Ewa: Det är bara att slå näven i bordet och kräva en fest! Motiveras med att personalen behöver uppmuntran, gemenskap, skratta tillsammans med mera.

2007-11-16 @ 08:41:08
Postat av: SMD

Kicki, följde din länk till ett gammalt blogginlägg och där kallade du folk för olika saker. Ska man inte tro på det du skriver?

2007-11-16 @ 16:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0