Personalfesten del 2 eller WC-ankans återkomst

Jag har nu återkommit till vardagen efter en fruktansvärt rolig fest. Tänk om vi kunde lite oftare få ha så här kul jag och mina kollegor.

Efter ett par dagar dyker det upp mer och mer saker som jag funderar på. Till exempel varför jag höll ett lång tal om mina basketskor? Eller vad egentligen Tina Turner gjorde på vår personalfest?
23223-309

Hur är det egentligen möjligt att jag nästan helt glömde bort att äta under kvällen utan bara pratade och pratade och pratade och drack lite då och då. Hur stod egentligen mina bordsgrannar Homer och Sega Mega Drive ut med mitt babblande och fick S.M.D. någonsin ett endaste litet tack från mig för att han så snällt plingade i glaset så fort jag ville ha ordet (vilket inte bara var en gång tydligen)?

Vem var det egentligen som inte tålde lukten av vin? Och vad smakade egentligen den alldeles vanliga vodkan som serverades under bordet?

Varför godkändes tipsrundevinnaren som vinnare trots att hon fuskat till sig alla rätt genom att skriva svaren vid rättningen?

Hur gick det till när jag fick för mig att dansa två timmar på småtimmarna och hur är det möjligt att ha så här ont i mina fötter? Det visade sig dock att EttanEtt hade minst lika ont. Precis som Vikarien och Glada Finskan. Kan man kanske stämma ett dansställe för att de har för hårda golv? Eller spelar för bra musik?

Vem hade egentligen betalat för drinkarna som vi drack på dansgolvet och vem drack två cider och en öl som jag betalat för enligt mitt kontoutdrag?

Och när har vi nästa personalfest?

Frågorna är många
svaren väldigt få
Men makalöst vad kul jag hade ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0