Den vill jag ha!

För nytillkomna läsare (alla ni 1-2 stycken som hittar hit), kan det vara bra att ha bakgrundsfakta att jag är en hopplös nostalgiker. I perioder. Både tidsmässigt och fasmässigt. Jag har alla 6 Mupparna-muggarna, alla Nintendo-konsoler som getts ut, en John Blund-LP-skiva, en Drutten och Gena-plansch med mera. Allt införskaffat när jag kommer på vad som var bra när jag var liten.

Nu har jag kommit på tre saker som man måste ha. Tre böcker. Jag har köpt två (som var enkla att få tag på), den tredje verkar vara ett gissel att finna. Jag pratat om Joe Kaufmans "Så funkar"-bokserie. Sonen har idag fått både "Så funkar du" och Så funkar det". Sedan var min fd. svägerska tvungen att berätta att det ju faktiskt var TRE böcker. Inte bara två.


Vi saknar alltså Så funkar världen". Och det verkar vara fler som håller den hårt, eftersom den inte finns att finna på bokhandlar, begagnatwebbställen (Lotten: anmärk gärna på detta ord, om det nu är ett ord?) eller liknande. Knappt man får träff på Google.se. Ja ja, på BIBLIOTEK ja, klart den finns där. Men då blir den inte min. Eller min sons. Eftersom jag skyller allt detta på honom.

Så, alla ni läsare som har två exemplar... jag köper det ena!

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Jamen begagnatwebbställen är väl ett alldeles lysande ord? Rättstavat, rätt kombinerat och solklart i sin betydelse.



Förresten har vi inte heller den där delen. Men alla andra böcker i hela världen.

2009-05-08 @ 21:52:56
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Marie

Hade vi inte den hemma?

2009-05-09 @ 10:38:49
Postat av: Anonym

Jag tror det. Känner iallafall igen vulkanen på framsidan. Måste kolla med mamma!

2009-05-09 @ 19:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0