Jag vill hissa och dissa!

Jag vill börja med att dissa. Jag vill dissa alla "obilister". Man hamnar i denna kategori om man har körkort men kör som en kratta. Är det verkligen så svårt att följa trafikregler och vett? (Här kan du läsa om senaste gången obilister fick sig en skopa).

Detta har alltså hänt: Efter sena-jobb-mötet igår kväll, på vägen hem, står jag vid trafikljus som snällt lyser skarpt röda. Filen jag står helt ensam i, skriker ut (med hjälp av gigantiska pilar i vägbanan): "Här får man bara kör rakt fram. RAKT fram!". Inga problem. Framme vid linjen står jag och väntar i godan ro, inte ett ont anande om vad som hända skall. I filen brevdvid - "Här får du bara svänga VÄNSTER. Absolut INTE köra rakt fram och preja rakt-fram-körare till höger" - står en gubbe i 230-årsåldern i som fina, nya bil.

Det blir grönt och jag gasar lite försiktigt och tror att jag ska köra rakt fram genom krosningen. Tji fick jag! 230-åringen skulle ju rakt fram. Hur bär man sig då åt i trafiken och man kommer på att man gjort tokigt eller lagt sig i fel fil? Blinkar? Väntar in trafiken och sedan byter fil? Svänger fel och börjar om efter en turné runt ett kvarter?

- Fel! Fel! Fel!, som Brasse skulle sagt.

Man prejar, gasar förskräckligt mycket, tutar OCH räcker finger, för att sedan i lugn och ro köra vidare rakt fram från vänstersvängsfilen och låta rakt-fram-filaren svänga höger. OCH tuta. FLERA gånger.

Alla obilister blir denna dag dissade.

Hissa nu då. Jag vill passa på att hissa regn. Speciellt när spolarvätskan är tokslut och bilen smutsig.

Till sist tre bilder från min mobil:
image695
'En bild från Spikskons möhippa.

image696
Hmm.

image698
Underbara hamburgare med bestick. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0