Efter några dagar i Petiknäs är jag som en helt ny människa!

Det värker i hela kroppen. Nej, jag är inte sjuk. Jag är sliten. Fast väldans glad. Och utvilad. Kroppen värker efter en heldags fajt med fem buskar. Nästintill inbördeskrig hade dessa fem buskar sysslat med och det föll på min lott att reda ut problemen.
image685
Buskarna (kan vara syrén) har vuxit under en herrans massa år och ingen har styrt upp dem. Det var som en djungel, kände mig nästan som Tarzan. Lägg där till att buskarna står i en backe och arbetsställningen är inte godkänd av någon. Efter en armé av rivsår, rutchningar i slänten, blåmärken, ömma handflator (vissa stora granar attackerade) så ser dessa numera ut så här:
image686
På slutklämmen assisterade Maken och pappa, vilket gjorde arbetspasset säkert två timmar kortare.

Fler bilder:
image688
På Valborgsmässoafton grillade vi falukorv i grillstugan nere i backen nedanför vårt hus.

image687
Majbrasan.

image689
Majbrasan har slitit sig lite.

image690
Snösmältningen gjorde Rengårdsbäcken väldigt aktiv! Detta är bron över bäcken.

image691
Mina älskade systerdöttrar spelar hockey med två flugsmällor och en golfboll.

image692
Ett tydligt vårtecken i dikeskanten.

image693
Morgonutsikt 1. Femton meter från huset stod dessa tre rådjur.

image694
Morgonutsikt 2. Isen låg nästan över hela selet när vi kom och hade släppt innan vi åkte. Kan det bli bättre?

6 veckor till nästa resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0