Sexåringslogik

Konversation hemma vid vårt matbord.

Sexåringen:
- Mamma, vad händer om kungen dör?

Kloka, historieintresserade mamman svarar:
- Då får vi en drottning! (så klart, kronprinsessan efterträder ju kungen).

- Men mamma, vad händer om drottningen dör?

Kloka mamman funderar över successionsordningen och om det egentligen finns något som talar emot att det rakt av blir Carl Philip. Dock tänker Sexåringen snabbare och svarar:

- Du behöver inte svara mamma! Om drottningen dör får vi ju en knekt!

Sexåringslogik på hög nivå...



Kommentarer
Postat av: Ö-Helena

Det pratas ju en del om vad den där Daniel ska kallas om han och Viktoria gifter sig och Viktoria blir drottning. Men nu var ju den frågan löst! Han blir knekt, såklart.

2008-03-18 @ 13:00:37
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tänk om det var så enkelt att han blir knekt! Om jag minns rätt dock, blir han "bara" prins, inget annat. Och jag tror inte heller att han får kronan om drottningen dör, fast jag kan ha fel.

2008-03-19 @ 05:55:32
Postat av: Lomanders-Kajsa

DEN VAR GÓ!!

OCH GLAD PÅSK TILL KNEKTEN MED FAMILJ!
Kajsa (född och uppvuxen i O-bo.Som avlägsen granne till Daniel, vad blir då jag?)

2008-03-20 @ 13:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0