I have no hangtime

Det är bara att konstatera. Jag är sjukt otränad. Uschiamej. Nu måste här tas tag i kroppen och således också knoppen. Och jag är motiverad. Sedan fem dagar. Jag har nu tränat tre dagar i rad. Söndag simmade jag. Måndag basketträning. Tisdag (idag) morgonsim.

Onsdag blir det basketträning med genomgång av zonanfall av Maken.

Torsdag morgonsim igen.

Fredag blir vilodag. Kan behövas.

Mitt "häng" har aldrig varit detsamma sedan årskurs 8, då jag lade hela handen på plankan och kunde lägga översta fingerleden över korgkanten. Sedan har det bara gått neråt.

Men igår på träningen var det makalöst. Jag hade liksom minusspänst. Jag kunde inte dribbla, ta upp bollen och sedan bestämma eller sikta eller nått. Bollen bara for. Till höger och vänster. För att inte tala om fötterna. Hela kroppen bara var bångstyrig.

Men det var kul. Lilla O är snusgalen men snart kommer hon nog in i pointguardandet igen. Jag fick slåss mot Ringklockan och Muskelkvinnan. Muskelkvinnan slog mig. Jag flåsade och fick inte alls byta när jag ville.

Det var kul! Men jag saknar att ha liiite häng iallafall...


Kille med mer häng än jag någonsin kunnat önska.

Kommentarer
Postat av: ica

haha. när en icke-basketmänniska läser det här funderar hon (jag): vaddå sakna häng?? Man är väl glad om man blir av med sitt häng?? Gå där och fladdra med överarmarna är ju sådär snyggt.

2008-01-08 @ 09:27:18
Postat av: Kicki

Ica: GÄDDhäng finns det så det blir över. Dock baskethäng (hangtime) saknas.

2008-01-08 @ 10:37:45
Postat av: Muskelkvinnan Lotten Bergman

Selåt så mycke för jag slog dej.

(Fast eftersom du fick ont får man hoppas att du har ett rejält blåmärke i alla fall.)

2008-01-08 @ 14:48:38
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Miskelkvinnan: Skittöntigt. Jag har megaont på hela ögonbrynet efter dina hårda slag, men det syns nada.

2008-01-08 @ 16:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0