Det viktigaste är inte att vinna, utan att delta!

Just det.

Detta försöker jag få Sexåringen att lära sig och det blir bättre och bättre, även om det går långsamt.

Själv gillar jag inte alls att förlora, men när jag väl gör det, gör jag det med god min. Som barn ändrade jag, enligt min mor, spelreglerna i alla spel så fort jag misstänkte att jag inte skulle stå som vinnare i slutet.

Har man bara deltagit, borde man ibland få vinna och därför vann alla som deltog i den mystiska bildtävlingen häromdagen.

- Bildtävling? Vilken bildtävling? Här har inte setts till någon bildtävling!

Näe. Alla fick inte vara med. Alla fick således inte chansen att gissa vad nedanstående bild föreställde och VARFÖR denna sak var på denna plats.
image678
"Det är en fågel!"

"Nej, det är ett plan!"

Nej, det är en superba... tv-antenn. Så långt hade alla rätt som deltog. I svarsordning: Gudmodern, Spikskon, Knyppelfröken, Lilla O och Muskelkvinnan (Moppetanten förstod att hon fått en bild men hon tappade bort den och önskade istället gott nytt år som svar).

VARFÖR hänger det en tv-antenn i taket? De flesta gissade att den hängde där för att vi ville se ett SPECIELLT program på tv:n och det stämde inte exakt.  Lilla O gissade på att det var för att få bra bild på tv:n i Petiknäs och det var inte heller exakt rätt. Muskelkvinnan trodde att det var en torkställning för strumpor och att antennvågorna fungerade som infravärme. Absolut inte exakt rätt.

Det analoga nätet har släckts ner även i detta paradis. Redan innan fanns det problem med SVT2 och TV4, radiokanaler och framförallt alla mobilnät utom Telia. Med en digitalbox kan man se alla gratiskanaler, nästan överallt. Utom i Petiknäs. Där saknas TV4. Pappa skickade således mamma att köpa en ny superantenn med förstärkare och så snart det monterats och kopplats till boxen, så fanns både TV4 och TV6. Då låg antenn på golvet med stod av vardagsrumsbordet.

Detta var lite opraktiskt när man ville röra sig i rummet, så mamma och pappa fixade med gemensamma krafter lite snöre och en upphängning i taket.

Svaret var alltså att antennen behövdes för att få in TV4 och att den hängde just där, berodde på att den var i vägen på golvet.

Pappa säger att han i framtiden ska montera den på utsidan av huset men att det är ingen brådska.

Nu till priset. Första, och enda pris, var en middag hemma hos mig. Därför bjuder jag nu in alla som deltog med ett svar på frågan, på middag imorgonkväll kring klockan 18. På menyn står troligen stek och potatisgratäng.

Förresten. På tal om mat. Jag måste rekomendera en otroligt bra kokbok:

"Full kastrull" heter den och den är för unga kockar och eftersom jag hittar tokmycket i den att laga, så är jag således ung! Tada! Sen att det är en gammal klasskompis som gjort den, gör saken ännu bättre. I min värld. Jag känner alltså en kändiskock! Inte för att jag träffat honom så herrans massa gånger sedan vi gick ut gymnasiet, men han får ändå finnas med på listan över kändisar jag känner.

För övrigt känner jag också en tjej som två gånger åkt hiss med Larry Bird. Om ni nu glömt bort det.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan Lotten Bergman

Jag kommer om jag får en påminnelse per sms, annars kommer jag att sitta hemma och pilla mig i örat och äta palt istället.

Don't ask why.

2008-01-02 @ 18:03:22
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Hmm. Får jag inte fråga varför du har gjort palt utan att bjuda mig eller varför du egentligen pillar dig i örat istället för att äta?

2008-01-02 @ 18:17:17
Postat av: Ewa

Åhå, du har gått i samma klass som min släkting med det otroligt vackra efternamnet! (Trots det gemensamma efternamnet så är vi avlägset släkt på våra mammors sidor.)

Undra om vi kan hänga den nya tv-antennen på samma sätt i vår stuga? Vi får sommartid in alla kanaler utom 3:an och 5:an där med nuvarande antenn. Vintertid får vi in även dessa två om det inte regnar, vilket det ju gjort en del denna vinter... Så det har nu inhandlats en ny antenn och en till antennförstärkare. Vi får väl se om det hjälper.

2008-01-03 @ 10:53:43
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0