En Glob-rapport

Så här tolv timmar efter hemkomst till Världsmetropolen, konstaterar jag att jag hade ohyggligt trevligt igårkväll. Det konstaterade jag nog redan då, men först nu finns tiden att dela med mig.

Efter 2,7 varv högt och lågt runt i  Globen konstaterade Semlan och jag, att vi var för otränade för att gå mer, utan letade reda på våra grymt braiga platser.

Då hade vi redan sett var Klüft skulle signera russin-tröjor, vi hade dissat flygbolagskolor, tappat bort B-läktaren och funnit sovenirshopen.

Lite juniortävlingar som uppvärmning och sedan mat i massor. En stor Tonyburgare med pommes (det var det enda vi kunde läsa på menyn som hade röd text på mörkt blå bakgrund) och sedan en stor bio-popcorn och läsk.

Kvällen blev en succé! Linda Lampenius inledde med Star Wars och Klüft fick ont i låret innan ens första tävlingen. En höjdhoppare kastade spjut och en höjdhoppare hoppade lågt.

Holm, Kallur och Maria Mutola gjorde vad de skulle, vann. Kajsa Bergqvist hyllades och jag såg en livs levande Yannick Tregaro! Pappa Holm fanns också på plats.

Fler gånger ska jag gå på friidrottstävlingar av denna storlek, det hände saker överallt, hela tiden. Och sällskapet Semlan ska jag omge mig av fler gånger.

Idag har jag lärt mina kollegor vad en "jumbotron" är och att man i Kian Kina får gifta sig 08.08.08 (samma dag som invigningen på OS) endast om man ansöker om tillstånd.

Ikväll ska vi grilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0