En kväll på sportbaren

Ikväll är det dags igen att besöka Sportbaren. Senast var jag där med Kioskar och Muskelkvinnan på smart-möte. Vi ansåg (och anser nog fortfarande) att vi är bland de klokaste, smartaste och bästa idésprutorna norr om Paris och om man nu har hittat några likasinnade, så är det trevligt att sammanstråla.

Gången innan det var "tack-för-att-du-ställde-upp-på-basketturneringen"-middag.

Gången dessförinnan, var min ena trevliga möhippa (jag blev, för er nytillkomna läsare, möhippad dubbelt upp).

Alla dessa tre gånger har jag ätit samma rätt, burgaren. De två tidigare tillfällena betalade jag inte och den senaste betalade jag tydligen bara väl valda delar av min middag enligt Kioskar.

Hur som helst, ikväll är det alltså finalspel i EM. Vi pratar basket. Vi pratar Grekland mot Litauen i match om tredje pris, vilket kanske låter taffligt, men en OS-plats står på spel!

I finalen möts Spanien och Ryssland. Ett Spanien som vann VM senast och ett Ryssland som kom tvåa 1993 och trea 1997. Spanske Pau Gasol ligger tvåa i poängligan med 19,4 poäng per match, medan ryssen Kirilenko ligger femma på 18,1 poäng. Kirilenko tar 9 returer per match, medans Gasol "bara" tar 6,1.

Tittar vi på poäng per match, borde Spanien vinna mot Ryssland med 85 mot 76,9 och Litauen borde vinna med 82,5 mot Greklands 70,1.

Maken tippar Grekland +8 och Spanien +6.

Jag tror på Litauen +11 och Ryssland +3.

Vad tror du?

Närmast vinner!

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Jag tippar +8 för Litauen i matchen om tredje pris och sedan hoppas jag att de vinner finalen också.


(Jahapp, jag hejar varken på Spanien eller Ryssland, så det så. Men ok, om någon nu ska vinna så blir det Pao med +7. Under protest.)

2007-09-16 @ 14:47:31
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lotten Bergman

Så himla fin och vit din blogg är, förresten.

2007-09-16 @ 14:48:30
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Japps. Den blev blev efter en kväll med vin och tomma glasstrutar..

2007-09-16 @ 15:22:11
Postat av: ica

Kan ni förklara de där plus- och minusgrejerna sen när vi väl är nere på sportbaren för oss som inte kan sådär vansinnigt mycket om sporten? Och var är USA? Oj. Haha, jag skrev inte det där. Det är ju EM. Haha, förlåt. Men jag vill nog ändå veta: Är USA de där bästa fortfarande med allstar och stylade ponentiella mördare i laget?

2007-09-16 @ 17:43:33
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: ica

potentiell kan man också vara... men ponentiell är mer retro

2007-09-16 @ 17:44:25
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan, aka Lotten Bergman

Man kan lugnt säga att du i tipseriet vann stort över maken din.

2007-09-17 @ 09:28:59
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0