Äntligen snö!

Igår kväll var det näst intill omöjligt att få Sexåringen i säng. Kvällsfika varvades med att titta på snön som singlade ner i 2 plusgrader. Tandborstningen, toalettbesök, lägga kläder i tvättkorgen tog ungefär en halvtimme eftersom han var tvungen att med jämna mellanrum (14 sekunder) titta på snön.

Och nu har vi alltså snö!
image669
Det är inga mängder och kommer säkert inte ligga kvar hela dagen om vi har otur, men det är snö!

image670
Snö i träden vid soprummet och på de gamla balkongräckena som ligger kvar därunder.

image671
Och snö på lekplatsen. Dock inte under gungorna av någon anledning.

Förra året hade snön ingen brådis. Då bloggade jag om den första snön 19 januari! Och den 21 januari då det fortfarande snöade.

Snön gör mig glad på alla sätt och vis. Jag sopade bilen glatt 06.37 imorse när vi skjutsade Sjuttonåringen till jobbet. jag emottog med glädje de få snöbollar som Sexåringen fick ihop och kastade. Jag bara går omkring med ett stort leende och måste, precis som sonen, titta ut med jämna mellanrum bara för att få njuta av snön!

Snart är det jul! Jippi!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan/ Lotten

Ica säger "äckliga, fula, första snö".

2007-11-10 @ 11:28:09
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lotten Bergman

Men möh, här kommer länken:
http://ica82.blogspot.com/2007/11/ckliga-fula-frsta-sn.html

2007-11-10 @ 11:28:54
URL: http://www.lotten.se
Postat av: ica

Men... ahhh!! Du är ju inte klok!

2007-11-10 @ 13:11:51
Postat av: Ewa

Det ser ju ut som om ni har mer snö än vad vi har här uppe!

2007-11-12 @ 08:22:15
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: clara

hej! jag googlade kuddar+dagis och hamnade på din blogg där inlägget med bild på stora härliga fyrkantiga kuddar finns. min fråga:var har du fått tag på dessa?? jag är på jakt efter sådana och undrar verkligen var man kan köpa dessa. snälla snälla hjälp mig!!!
clara

2007-11-13 @ 19:46:52
Postat av: Kicki

Clara: Jag fick dem på jobbet när en dagisavdelning skulle göras om. Dock har jag gjort mig av med alla till Muskelkvinnan. Finns att beställa i kataloger som skolor/förskolor köper saker ifrån.

2007-11-14 @ 06:02:55
Postat av: clara

aha!tack för ditt svar! får fråga på sonens dagis ver de köper sina grejer!

2007-11-14 @ 12:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0