Vi har fått tillökning!

Japps. Vi har förökat oss. Både med levande saker och.. hmm.. "olevande". Iallafall för mig.

Den första förökningen har vi i fönsterbrädan i vardagsrummet. Häromveckan när jag hämtat Femåringen från dagis och var på väg hem i bilköerna skriker han plötsligt till:

- Mamma!! Titta vilka vacka violer!

Jo. Det kan nog varit violer. I min värld "bara" blommor, men sonen hade nog onekligen rätt. I nästa mening berättar han att han vill plantera blommor hemma. BLOMMOR? Isch. Gröna växter har vi, men inga färgglada blommor. Men, men, vad gör man inte. Lilla O såg snabbt till att förse oss med nödvändiga attiraljer och det var bara att plantera.
image502
Tjusigt va? I morse tittades planteringarna till men inga hade klättrat över jordytan. Men, efter dagis idag fann vi detta:
image503   image504
Både gurka och solrosfrö hade tittat fram! Sonen är överlycklig och jag bara funderar på hur jag ska hålla dem vid liv. Vi har planterat i tjugo olika små fack: gurka, luktärtor, ärtskidor, solros, äpple, paprika och persilja. Grönfingrade besökare välkomnas!

Den andra förökningen fick vi också hjälp med av Lilla O.
image505
Har ser vi Femåringen lyckligt leka med sitt nya dockhus. Fem fåtöljer och en soffa ingick i huset när vi fick det och jag tänkte snabbt att jag skulle möblera det som överraskning. Tji fick jag! Det är helt sjukt dyrt med såna här saker! Bara de våra nya familjemedlemmar Pappan, Mamman, Storasystern och Lillebroren kostade 170 kronor! Nu var onda råd dyra. Har jag nu äntligen lyckats skaffa sonen ett dockhus som han längtat efter, kan jag ju inte backa på att de ska få möbler överhuvudtaget. Så därför har vardagsrumsbordet sett ut så här ikväll:
image506
Jag har tillverkat köksbord, fyra stolar, två sängar, fem blommor, en golvlampa, tre byråer, två små avställningsbord och en köksbänk med spis. Äntligen kom mina pysselsaker jag samlat på mig genom årens lopp till användning! Bara två gånger lyckades jag bränna mig på limpistolen jag lånat från jobbet. Dock på samma finger.

Tanken har slagit mig ungefär hundra gånger sedan jag insåg vilka priser dessa dockmöbler med attiraljer ligger på, att OJ vad jag ångrar att jag inte lekte liiite försiktigare med mitt eget dockhus när jag var liten. Och hade jag då vetat vilken förmögenhet mina föräldrar måste lagt ut för att få detta hur komplett med jordglob och tavla med kungafamiljen på med mera, hade jag nog tänkt två gånger innan jag gav drottningen mustasch.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Helgerånsrapport:
När jag var borta i USA i ett år, slängde mina föräldrar
1) två par äkta gamla Converse
2) dockhus med tillbyggd källare och en miljaaaaaaard möbler, lampor, dockor, fruktskålar och mattor!
Men gör en fruktskål: ena halvan av en valnöt + målade gula ärtor i.

2007-05-21 @ 22:13:44
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Har du en valnöt? Min mamma har nämligen slängt min samling av valnötshalvor för länge sedan. Men jag har en hel Flyg Frakt-kartong med snäckor från Kreta. Vad gör man med dem?

2007-05-22 @ 06:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0