På besök i en Nils Poppe-fars

I lördags begav sig jag och Pojkvännen iväg på vad vi trodde skulle vara en enkel middag i vänners sällskap. Plötsligt befinner vi oss mitt i en Nils Poppe-fars av högsta kvalité! Poppe själv skulle vara imponerad!

Folk kom och gick och gick och kom. Pratade om vart annat, maten försvann och dök upp igen för att sedan försvinna för evigt. Orienteraren fick då i uppdrag att köpa mera mat, vilket han också gjorde. Men glassen försvann. Och strösslet. Muskelkvinnan skulle hacka lök, men kunde endast prata om att hon spelat match. Åtta barn dök upp och försvann. Ett barn var helt borta. Bara sju kvar. Åttan kom sedan barfota och tryckte i sig en hamburgare och försvann. Fyraåringen hade varit hos frisören och Treåringen behövde inte alls duka av efter sig men kunde med gäll röst konstatera:

- Tack för maten den var god! Hälften spydde resten dog!

Bådade gott. Skotten stod vid grillen men plötsligt tog gasen slut, han fick åka och köpa mera. När maten nästan var klar, försvann Orienteraren tätt följd av sin svärmor. Orangeluvans minste gnydde för första gången och alla erbjudande från Lilla O att ta hand om gnyaren, avböjdes snarast av Orangeluvan. Pojkvännen hittade Lilla O:s senaste inköp på dvd, "Laxsommar vid Byskeälven" och slog igång på tv:n. Skotten tittade avundsjukt och gick åter till grillen.

Efter många om och men fick även vi vuxna mat. Hamburgare efter hamburgare försvann mellan Muskelkvinnans fråga:

- Har ni hört att jag har spelat match idag?

Efter maten försvann jag, Lilla O, Muskelkvinnan och vindunken till garaget på hemligt uppdrag. Där kan allt hända. Till exempel kan man fastna med huvudet under en boxningssäck:
image489

Eller så kan man härma någon som ramlar med något värdefullt i famnen:
image491

Så här coola kan man se ut när man dricker vin i ett garage:
image492
Bilden har jag stulit rakt från Muskelkvinnans blogg.

Pojkvännen, Skotten och Orienterarens svärmor, satt vid denna tidpunkt i en grym soffa och tittade på fotboll, ishockey och jakt/fiske-program.

När vi väl kommit oss från garaget, hamnade vi i samma soffa som de ovanstående, där jag testade om det gick att sitta och sova. Det gick det. Iallafall en liten stund. Snart brakade en show loss i vardagsrummet och där fanns det talang.

Snart skickades alla barn till sina hem och sängar. Klockan hade passerat 23. Kvar var värdparet, Pojkvännen och jag samt Orienteraren som satt i sin ensamhet i köket och spelade gitarr för dammråttorna.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Och ljuvligt var det.
En av de perfekta dagarna.

2007-05-07 @ 19:31:51
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

http://www.lotten.se/2007/05/den-perfekta-dagen.html

2007-05-07 @ 19:32:46
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Men mupp, du hade ju länkat till exakt detta där uppe! Felåt. (Det är JAG som är en mupp denna gång.)

2007-05-07 @ 19:33:58
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Ewa

"Laxsommar vid byskealven" - vad ar det? Hur hittar man den?

Jag forsoker an en gang att kommentera har, jag vet inte om det ar USA som blockar din kommentarsfunktion eller vad det ar som felar...

2007-05-09 @ 01:10:50
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Bästisgrannen

"Laxsommar vid Byskeälven" hittar man i välsorterade fiskebutiker som t ex "Görans sport och fiske" i Världsmetropolen. Nu har jag tittat på den tre gånger och längtar till juli när jag får gå på solkustens trevligaste marknad:)Fisket i älven är inte lika bra då:)

2007-05-20 @ 13:30:48
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0