Min fiende nummer 1

Man kan lätt nu tro att jag nu ska ta upp min hopplöst ljudkänsliga granne eller de som kräver tillbaka en del av det bostadsbidrag jag fick för två år sedan när jag verkligen behövde det och var arbetslös. Eller kanske nån hopplös kollega eller elak trafikpolis. Men så är inte fallet. Min fiende nummer 1 träffar jag nästan varje dag. Numera blänger jag en liten stund innan jag tar första steget till kontakt. Mitt tidigare tillvägagångssätt med att vara försiktig och snäll, fungerade inte alls. Numera är det väld som gäller.

Vem pratar jag om? Jo.
image493
Vita duken alias Filmduken. Oj vad vi bråkar! Halvt uppe stannar den varje dag och bara hånflinar mot mig.

- Haha! Hur ska du nu lösa detta problem?

Precis så säger den dumma duken. Och för mig blir det problem eftersom jag är 190 cm lång och måste krypa in under den dumma filmduken för att nå fram till whiteboarden som är placerad bakom om jag nu vill skriva något.

Världskartan som hänger framför, där endast läderremmen syns, har jag en bättre relation till. Den trilskas aldrig. Konstigt. Det är samma företag som levererat bägge.

Kan det vara så att eftersom jag inte gått nån flashig lärarutbildning eller pedagogutbildning eller sånt, utan bara hittar på hela tiden, att jag missat utbildningen på dessa moderna finesser som finns i alla klassrum?

Kommentarer
Postat av: Ewa

For sisadar 100 ar sedan nar jag var lararvikarie sa hade jag ett annat problem, jag nadde ju aldrig upp till den forbenade filmduken! Jag var alltid tvungen att hitta en pekpinne med krok for att fa ner den, antagligen for att vaktis alltid sag till att alla filmdukar var "helspanda" och flog upp med en riktig small...

2007-05-09 @ 01:12:51
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: Vet inte varför du haft problem att kommentera. Allt filtreras bort och jag får godkänna just nu, men ditt "laxsommar"-inlägg vill inte just nu. Det är alltså en flugfiskefilm filmad i laxtrappan i Byskeälven. Och om du nu åkt till USA räknar jag med att massor med basketpresenter lämnas till min mor på skolan för vidare transport... =)

2007-05-09 @ 06:27:09
Postat av: Ewa

Jag har precis kommit hem och jag inser att jag nu inte kommer att kunna se någon NBA-basket i helgen! Det har varit underbart att kunna se minst 2 matcher per kväll. Slutspelsmatcher dessutom. Hur ska jag kunna vänja mig av med det? Snyft!
Jag har bland annat köpt en liten julgrans-basketspelare som till jul ska få hänga i julgranen. Och baskettröjor till gudbarnet. Och hm harkel "några" till mig...

2007-05-11 @ 14:09:23
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: Å till mig?

2007-05-11 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0