Flower Power-party del 2

Här kommer nu lite tankar från gårdagens 30300-årskalas:

Jag kunde ha fått en liten hint om att jag borde ha nått blommigt på mig när Knyppelfröken redan i tisdags skrev följande på tavlan i klassrummet:
image508
Tydligen gick det inte riktigt in ändå, fast jag fick såna fina tips.

Min skjorta, slips och halsband:
image509
Jag har själv knutit den vackra slipsknuten!

image510
Mina utsvängda jeans.

image511
Här provsitter jag en av de två "plugghästar" som eleverna gjort efter Linnés egna ritningar.

Nämen! Vad skådar mitt öga? Är det inte självaste....?
image513
Jo, dra mig baklänges! Självaste Carl von Linné dyker upp! Vilken ära!

Kommentarer
Postat av: Julia, söderbasket

Spelar du basket?

2007-05-24 @ 19:56:58
Postat av: Kicki

Jo, det måste man väl säga att jag gör, även om jag är halvpensionerad... =)

2007-05-24 @ 20:05:31
Postat av: Kicki

Jo, det måste man väl säga att jag gör, även om jag är halvpensionerad... =)

2007-05-24 @ 20:05:33
Postat av: Ewa

Jag läste lokalblaskan imorse och tänkte på dig! Anledningen? Jo, det ryktas om att en av mina favvistränare är aktuell som tränare för E-tunas herrlag!

2007-05-25 @ 15:37:33
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: Varför är han din favvis?

2007-05-25 @ 15:44:41
Postat av: Ewa

Varför favvistränare? Jo:
1. Mycket trevlig, rent socialt sett.
2. Bra på att hantera olika typer av människor och alltså bra på att hantera olika spelare på rätt sätt. Ett slags "individanpassat ledarskap".
3. Kan konsten att få fram sina åsikter utan att krydda allt med svordomar o fula ord.
4. En lagomt behärskad tränare på plan. Skriker inte på domare o sekretariat (i onödan), men visar vad han tycker. Tar i mot sina spelare när det behövs, men bra på att peppa även i motgång.
5. Sist och minst: klart sevärd... :-)

2007-05-28 @ 10:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0