VAB - Vård Av Barn

Nu har jag vabbat i nio minuter. Femåringen har hög feber och har knappt sovit i natt. Vårda sjukt barn är ungefär det tråkigaste som finns. Vårda friskt barn är helt underbart. Inte för att jag inte tycker om att ta hand om min son när han är sjuk utan för att han är just det, sjuk. Orkeslös. Trött. Oaktiv. Jag blir rastlös. Fruktansvärt rastlös.

Så idag har jag skrämt liv i Gudmodern. Ringde och väckte henne 07.35 och efter bara fem minuter hade hon gått med på att komma över ett par timmar och VAG:a, det vill säga "Vård av Gudson". Strålande.

Har en kollega som har VAH:at en gång, Vård av Hund.

Själv skulle jag vilja VAM:a, Vård av Mig. Bara vara hemma, dricka paraplydrinkar, titta på tv, lapa sol, äta gott och så vidare.

Finns ett annat VAB jag skulle behöva göra också, Vård av Bil. Den behöver tvättas, både utvändigt och invändigt. Till och med innanför tanklocksluckan behöver det göras rent.

För att inte tala om ett annat VAH, Vård av Hemmet. Förstår inte att någon eländig rackare så fort det blir sol, kastar in en sopsäck med finkornigt damm över alla mina saker! Så fort solen tittar fram bakom horisonten, dyker dammkastaren upp. Fy bubblan. Jag måste nog byta lås.

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Du är utmanad på min blogg!

2007-03-13 @ 12:35:06
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Ewa

Jag skulle verkligen behöva VAH! Och VAM! Lilla papsen brukar sköta om VAB...

2007-03-14 @ 10:21:57
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0