Hålvaneträning

I söndags tränade vi på vår hålvana igen, Pojkvännen, Lilla O och jag. Hålen borrades i Målarens is och upp skulle fiskar dras.

Här det vi Pojkvännen i aktion:
23223-413

Och Lilla O koncentrerar sig lika djupt.
23223-414

Mitt hål.
23223-420

Nån måste få fisk. Lilla O vann.
23223-418

Ser ni den lille?
23223-419
Aha. där!

Nu kan det kanske låsta som om jag är lite avundsjuk på den lille fisken. Men det är jag inte. Inte heller på den som hon fick som var tre gånger så bred och tre gånger så lång. Jag är glad att Lilla O fick fisk och jag inte fick nån. Alla fick vi faktiskt en helt uderbar dag på isen. Vi fick sällskap också.
23223-416


Oj vad jag längtar till nästa hålträning!


Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

Jag är väldigt imponerad över era outfits! Själva fiskespöna (eller vad det nu kan heta) verkar ju dessutom matcha. Mycket fashionabelt.

2007-03-01 @ 12:49:35
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Våra outfits heter flytoveraller och är helt oslagbara! Liksom varma overaller med inbyggt flytväst. Perfekt för höst och vårfiske också.
Fiskespöna heter pimpelspön.

2007-03-01 @ 16:59:03
Postat av: Bästisgrannen

Ja, vilken underbar dag det var. I gammeldags graningekängor och splitterny flytoverall leker livet:) Att få napp känns också bra eftersom det inte händer så ofta:)

2007-03-04 @ 13:11:04
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0