Festen i fredags eller Konsten att ta bloggfoton

I fredags träffades vi, sex kollegor, hemma hos Anännänäs för lite samkväm. Som den tacksamma gäst jag är, hade jag med mig presenter till värdinnan, som självklart blev överlycklig över en sån här bok:
23223-447

Snart därpå deklarerade Asgarvet att hon gjort slut med min blogg och att jag skulle akta mig för att skriva nått som hon sagt. Nu behöver jag ju inte säga att det är just hon, Asgarvet, som pratade länge och väl om Kurdiska Stan. Ligger i närheten av Gamla Stan tror jag.

Knyppelfröken berättade sin livs historia i samma veva som jag sprang på Anännänäs man, Walesaren, i hallen. Träffade honom för första gången och det enda jag kunde komma på att säga när jag räckte fram handen var:

- Förlåt, det var inte meningen.

Jag hade just skrattat mig fördärvad åt hans fru som pratade om att vi var tvugna att gå om en "kvArt". Innan dess berättade hon att hon varit och ätit på Viking Line med sina föräldrar....

På väg till krogen upptäcker vi att Knyppelfröken har svans!
23223-449
Måtte hon ändå komma sig in på puben!

Kameran gick glatt runt bland sällskapet, alla knäppte utom Asgarvet som ju gjort slut med bloggen. För bloggfoton var det enda som togs så när som på två kort! 27 olika huvudlösa bilder hittade jag i min kamera.
23223-450
Idrottsläraren läser menyn.

23223-451
Spikskon drack och drack och drack. Fast inte den sista ölen. Den smakade ogott.

23223-452
En av elva huvudlösa bilder på mig själv. Två fanns med huvudet kvar.

23223-456
Asgarvet sitter och njuter av sällskapet.

23223-454
Anännänäs blir rädd att hennes glansiga ögon ska synas, så för säkerhets skull gömmer hon sig.

INGEN av dessa bilder är klippta på något sätt. Fascinerade att det går lära gamla hundar att sitta och kollegor att ta bloggfoton utan direktiv.

23223-453
En sista fin bild. Detta är salladsklumpen som Knyppelfröken fanns i sin mat. Alla andra var nöjda och rensade sina tallrikar.

Trevlig kväll i goda vänners sällskap. Hoppas på snart återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0