Hjälp! Nän har snott knoppen!

Häromveckan fick jag tillfälle att besöka en del av Världsmetropolens sjukhus där jag aldrig tidigare varit. Först höll jag inte på att hitta dit och sedan höll jag inte på att komma mig därifrån med gott samvete.

Efter det trevliga mötet behövde jag gå på toaletten. Det var bra skyltat ända från entrén och snabbt hade jag slagit mig ner. Problemet dök upp när jag var färdig. Knoppen var borta!
image538
HJÄLP! Nån har snott spolningsknappen! Provar trycka lite försiktigt på plattan där knoppen borde sitta, men inget händer. Tittar mig omkring i taket och tänker tanken att det kan ju faktiskt vara Dolda kameran eller nått som spelar mig ett spratt. Men inget ovanligt syns. Nu börjar jag kallsvettas. Hur kan landstinget ha toaletter UTAN spolningsfunktion?? Hinner börja skriva ett mail i huvudet till nån sjukhusnisse som bestämmer när jag plötsligt råkar titta ner mot mina fötter. Och vad ser jag?
image539
En pinne! Eller spak. En hypermodern toalett med bromspedal, växelspak eller bara en helt ovanlig spolknopp!

HUR är det tänkt att man när man är 190 centimeter lång ska kunna hitta små, små spolspakar lång där nere vid golvet?
image540
I min värld finns liksom inget under knähöjd, speciellt inte de dagar då jag glömt glasögonen hemma.

Funderar på att kanske skriva det där mailet ändå. Eller låna en rödpenna av Muskelkvinnan och klottra toalettspolningsinstruktioner på den där toaletten....

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Tycker såna där spolanordningar är mycket bra när man väl hittar dem....var med om samma sak i Italien..Hittade inte den alls och var tvungen att fråga..

2007-06-19 @ 10:16:38
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Mirjam: Fanns för ming liksom ingen att fråga. Utanför toaletten fanns ett litet "förrum" med handfat och utanför fanns ett tomt väntrum. Varianten hade kanske varit att gå till receptionen och beskriva problemet, men det kändes bra att slippa!

2007-06-19 @ 11:25:23
Postat av: Moppetanten

Men...jag har inte haft någon riktig spolknopp på min lilla toa på över ett år, man får liksom försöka pilla på den lilla stången för att få tag, sen måste man hålla i tills allt har spolats ner, släpper man för tidigt börjar den brumma och man får skruva den lilla stången åt höger, då slutar brummandet.
Tänkte bara om du ville veta....

2007-06-21 @ 21:34:23
Postat av: Bästisgrannen

Har du inga fiskehistorier från Petik snart?

2007-06-21 @ 22:29:01
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Moppetanten: Det är toan i hallen va?
Bästigrannen: jag skäms, men jag har inte ens varit ner till vattnet ännu. Får bli imorgon, sedan bär det av 13 mil söderut på söndag.

2007-06-22 @ 09:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0