Tzatsikipalt med tutt-prat

31 paltar förvandlades snabbt till 12, som nu ligger i frysen.

Förrätten serverades elegant:
23223-555
En tvåkilosbytta med tzatsiki och uppskuret bröd på en slagen skärbräda. Oj vad gott det var!

Palten kokade snällt i grytan som inte alls rymmer så många paltar egentligen.
23223-553

Överkok på överkok. Palt som är så lätt att få bort!

Det fanns till och med de som försökte stjäla en palt innan den var serverad:
23223-554

Alla moffade i sig minst två paltar, utom Strumplösa som efter en palt gav sig på tzatsikin igen. Tzatsiki med bröd alltså. Jag och Muskelkvinnan testade med tzatsiki och palt.
23223-556
Muskelkvinnan tyckte det blev för kletigt i munnen, medans jag tyckte det var helt okej. Fast med tanke på mitt paltberoende hade jag nog kunnat äta palt med ketshup.

Mätta!
23223-557
När man äter palt ska man inte prata, då hinner man äta fler innan man känner att man är mätt. Big Smile pratade så att det höll på att ta stopp på 1,5 paltar.

På bilden ovanför ser vi Muskelkvinnan till höger gestikulera hur man kastar vatten på hästar och kastar bröd till hönor.

Annat vi pratade om var långa tuttar, stora tuttar, tuttar man häller in i bh:ar, otrevliga bh-försäljare och basket. Tur att Strumplösa ÄLSKAR basket!

Ännu en trevlig kväll alltså. Idag bär det av till Huvudstaden för besök på Livrustkammaren. Sonen är lite tveksam till att åka till Huvudstaden med tanke på att "de inte ens pratar svenska där".

Kommentarer
Postat av: Ewa

Oj vad gott det ser ut!
Mamma kokade 35 paltar förra veckan. Jag fick på tisdagen nykokt palt och på torsdagen stekt palt. Och på torsdagen så följde några paltar med hem till frysen. Det är nog dags att befria dom från frysen idag...

2007-07-04 @ 08:33:30
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Muskelkvinnan

Efter tuttpratet gick jag åstad och gjorde ett tuttinlägg på min egen blogg. (Läs de roliga kommentarerna om bl.a. vårthöjdsskillnad.)
http://www.lotten.se/2007/07/brstens-berg-och-dalbana.html

2007-07-04 @ 09:40:23
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Mirjam

Syyyyyynd att jag missade paltmiddan..igen...suck..synd även att jag missade tuttdiskussionen..Det är ju alltid kul!

2007-07-04 @ 20:41:07
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Emi

Men åååh. Palt (detta skriver jag med saliven rinnande ner i tangentbordet och något längtansfyllt i blicken). En maträtt som rullar sig i stekflott och smör och sedan reser sig upp och fnyser föraktfullt åt alla GI-lärjungar därute, den måste man ju bara älska.

2007-07-08 @ 15:37:43
URL: http://emi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0