Skryt-blogg

Nu ska det skrytas så det står härliga till!

Min syster, alltså Storasystern, är grymt duktig. "Grymt duktig" är nästan för lite för att beskriva hur duktig hon är. Sedan vi var små har hon handarbetat på olika sätt: stickat, sytt, virkat, broderat, you name it. Hon har aldrig slutat. När vi var på besök hos henne förra veckan, hade hon stickförbud på grund av värk i handledsmusklerna. Men inte blir man rådlös då inte. Det är bara quilta klart ditten och datten. Här kommer en liten bildkavalkad från Storasysters hem:

image558
En boll.

image559
En stickpåse i bakgrund och en flätad skål framför. Skålen är flätad av reklampapper.

image560
Hungrig? Ät inte dessa äpplen! Jag har pumpor som Storasyster gjort som inte heller bör ätas.

image561
Ha! Den här har jag köpt till henne i födelsedagspresent! Alltså bara mönstret och tygstyckena, resten har hon gjort själv.

image562
Solen skiner alltid i deras vardagsrum.

image563
Snygga påsar att förvara saker i, har hon i massor. Just när vi var där, höll hon på att göra klart tre påsar att förvara stickningar i. Man kan ju liksom inte bara hålla på med en stickning åt gången heller! Juh!

image564
En förvaringsburk kan vara bra att ha saker i också!

image565
Vanliga vetevärmare kan slänga sig i väggen! Här finns en katt att lägga kring nacken!

image566
Den här ihopsydda kub-grejen faschinerar oss alla, stor som liten. Man kan liksom vrida den härs och tvärs och få olika färger hela tiden.

image567
Den här är för mig överkurs. Jag tittade på den morgon som kväll när jag borstade tänderna. Wow säger jag bara!

image569
Hur roligt är det med pärmar? Piffa upp dem för sjuttsingen! Bredvid pärmen ligger två änglar och sover. Ville inte väcka dem och fotade dem således inte.

image570
Eller varför inte sy en skål man kan lägga saker i? Finns en kaffekopp med fat någonstans också men den missade jag.

Det här är ungefär en tredjedel av allt jag fotade, men ni har börjat förstå nu varför jag skryter om min Storasyster!

Vad skryter du om?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag säger bara en sak: Wow!
En så'n storasyster vill jag också ha!

2007-07-05 @ 12:27:00
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Cecilia N

Överkursen
var väldans snygg!

2007-07-08 @ 22:50:38
URL: http://cessistickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0