Träningsrapport - Scottie Pippen och barnafödande i tresekundersområdet

Gårdagens träning gick lite sopigt för min egen del. Trött i hjärnan gav resultatet att jag glömde bort vad jag skulle göra. Tung i kroppen var jag också, kändes svårt att springa, kanske för att jag inte tränat på två veckor.

Vi värmer alltid upp med layups (för er äldre heter det "tvåtaktare"). Sex spelare väljer varsin layup och alla gör dessa två gånger innan vi byter. Vi gör dock layups med ljudeffekter. Kan låta så här ungefär:

- Offfff!
- Aj!
- Ojoj!
- Fan!
- Var tog bollen vägen?
- YES!
- Å jävlar!
- Ooops....
- Ojdå, så tokigt!
- NEEEEEJ!
- Äntligen!

Och så vidare. Riktigt intressanta ord kan man nog också lära sig om man står tillräckligt nära.

Pojkvännen var med på träningen som publik och snabbt blev han av Muskelkvinnan inlurad att hålla i lite övningar. Eller är det vi alla spelare som luras? Han får oss att göra det ena konstiga efter det andra. Igår skulle vi till exempel springa jättefort och samtidigt slå passningar jättelångt med båda händerna. Han får oss att bestämma roller i ett break och att träna på vårat anfall, fast vi knappt vet om att det är det vi tränar på. Ett par månader till så är vi otroligt finslipade och redo för vilka utmaningar som helst.

Man kan nästan förklara våra framgångar så här (iallafall om man är tv-spelare):

Från början såg vi ut som Super Mario gjorde 1986 då han gjorde kometkarriär på 8-bits Nintendo. Nu finslipar vi och ordnar till och dammar av kunskaper och lär oss nya saker fast vi är gamla, precis som Mario också gjort under dessa 20 år. Detta kan man illustrera så här:

23223-345 ---------> 23223-343

Först hade vi inte så mycket i bagaget att använda och vi var rätt kantiga och bångstyriga. Men nu är vi på väg mot eleganta, smidiga lösningar och våra hemliga vapen blir bara fler och fler.


Spelet gick inte så bra. Mitt lag bollade mest gris, vi hade lite för dåligt tålamod och ville lite för mycket. Men det var kul ändå. På slutet ska Muskelkvinnan gå in på en retur och plötsligt ligger hon på på golvet, mitt i tresekundersområdet och vrålar. Det lät EXAKT som om barn nummer 6 var på väg, så för säkerhets skull sprang Lilla O dit och kikade. Inget barn på ingående. Vi drog en lättad suck allihopa. Dock en tokstukad fot konstateras snabbt. Läs Muskelkvinnans egen ord om händelsen här.

Muskelkvinnan är ju till vardags en väldigt beskedlig ung dam som inte gör en fluga förnär och är väldans snäll. Hade man träffat henne för första gången igår, hade man inte haft en chans att tro detta. Så många svordomar och fula ord och fruktansvärda avgrundsskrik som kom från hennes mun, har jag aldrig hört maken till. Pojkvännen chockades svårt, men återhämtade sig efter en stunds text-tv-tittande när vi väl kom hem.

Nu har jag tänkt passa på att berömma en av mina lagkamrater. Louise. Tokskön spelstil! Och igår kom jag äntligen på vem hon liknar: Scottie Pippen!
23223-344
Det är ju klockrent! Samma kroppsrörelser, samma attacker mot korgen, samma snabba halvdistansskytte. Skillnaden är väl bara att Pippen spelat en herrans massa år i NBA och vunnit minst 6 mästerskapstitlar. Sen har han lite kortare hår också.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jag hade MYCKET hellre fött barn nr. 6 än lagt fotknylan på golvet!

Hjälp, hjälp, ett kungarike för en ny fot! Eller en amputatör!

2007-01-25 @ 06:58:46
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Jag hade mycket hellre fött barn än att ha tandvärk. Och jag sprack en massa till och med.

2007-01-25 @ 09:22:52
Postat av: Louise

Men...men...jag vet inte vad jag ska säga. Du får inte skriva sådär snälla saker om mig. Jag blir nästan rörd ju!

Angående Muskelkvinnan så trodde jag på allvar att hon var på väg att dö. Men de där röstresurserna kan med fördel användas då hon skriker efter bollen eller i försvar. Det kommer skrämma skiten ur motståndarna.

2007-01-25 @ 16:31:20
URL: http://joppejdi.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Ah, har jag röstresurser? Kan man tjääna pengar på det? (Hade hellre haft gåresurser.)

Såååå, VBK sprack av sin tandvärk? Som katten i sagan?

2007-01-25 @ 16:46:54
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Louise: Ta bara åt dig, skakad inte rörd.

Muskelkvinnan: Var inte när jag hade tandvärk som jag sprack... Å du kan nog tjäna lika mycket pengar på dina röstresurser som jag på mina makalösa tandrötter.

2007-01-25 @ 18:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0