Sleepless in Världsmetropolen (Uppdat.)

Igår eftermiddag slog den till igen, tandvärken. Har tid om två veckor hos min tandläkare men det är bara glömma. Värken värker verkligen. Alvedon biter inte det minsta, tandvärken bara skrattar åt de små vita som trillar ner i magen. Magen däremot, skrattar inte, den vänder sig.

Botemedlet eller lindringen, är att gurgla i iskallt vatten. Och det har jag gjort. HELA natten. Har sovit ingenting alls. Inte ens liksom tio minuter. Döremot har jag nog druckit tio liter vatten. Och sprungit på toaletten tio miljarder gånger.

Finns absolut ingen återvändo. 08.00 ringer jag tandläkare efter tandläkare efter tandläkare. Jag måste få hjälp. Händerna skakar, kroppen kallsvettas och magen protesterar mot alla Alvedon jag förgäves tryckt i mig.

Det här blir en intressant dag.

Uppdatering.

Fy f-n! Jag har sjukt ont i tänderna. Minst två av dem ska åtgärdas, men det gör ont i tretton ungefär. Å ingen mat kunde jag äta i matsalen heller, pillret jag fick av Rivjärnet slutade verka lägligt till jag satt mig till bords. Så nu väntar jag på att klockan ska bli 14.40 och jag får sätta mig bekvämt tillrätta i tandläkarstolen...

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Berätta, berätta, hur har det gått? Drog de ut alla 13?

2007-01-18 @ 16:15:11
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Ewa

Ajaj, jag lider med dig!

2007-01-18 @ 16:44:12
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Rapport kommer snart.

Ewa: Jag lider också.

2007-01-18 @ 17:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0