På kurs i Storstan

Igår åkte Knyppelfröken och Annänänäs på kurs till Storstan. På hemmaplan fick jag och Spikskon hålla ställningarna i dessa högt ansedda och kompetenta lärares respektive klasser.

Idag fick vi berättat för oss vad de gjort:

- Först började de med att komma till Storstan 40 minuter försent och virra runt på den stora stationen. I samma veva ringde Knyppelfröken mig för att informera mig om att man inte får leka "Herren på täppan på rasterna. Asgarvet hade redan hunnit före dock.

- De hittade inte ett endaste pendeltåg som gick dit de skulle. Anännänäs som alltid är väl förberedd, hade skrivit ut att information de fått om kursen. Och lämnat den hemma i väskan. Stackars Anännänäs man fick springa runt med frugan i luren och leta, leta och åter leta papperna. Och finna dem.

- 30 minuter försenade, anländer de till kursen och kommer mitt i fikat. Fika alltså.

- Lunch. Nått med kyckling (minns själv inte vad).

- Fika.

- Shopping. Knyppelfröken köpte tröjor och kjolar i massor.

- Puben.

- Tåg hem.

Men? Kursen då? Lärde de sig nått? Fick de göra nått? Jo. Så här berättade Anännänäs:

- Den där j-a skruven fick jag aldrig dit. F-n också. Å hon där, Knyppelfröken, bara satt och klarade allt och fick beröm! Hela tiden!  Men min första lilla f-bannade skruv, den bara hoppade ur hela tiden. Till slut fick jag räcka upp handen och säga "Magistern, kan jag få lite hjälp?". Å Knyppelfröken hon bara satt där med sin färdiga lilla j-a motor....

Jag vill också åka på kurs. Med ovanstående kollegor. Verkar vara samma nivå som första hjälpen-utbildningen med Asgarvet, Spikskon och Moppetanten.

Kommentarer
Postat av: Knyppelfröken

Efter denna givande kursupplevelse är vi nu ännu mer kompetenta och ska föra kunskapen vidare till våra gullungar i klasserna. Vad är viktigt för eleverna att få ta del av? Ska vi kanske sålla något?
Självklart ska vi förkovra oss i något intressant kursinnehåll tillsammans - bokar du?

2007-01-25 @ 15:15:09
Postat av: Knyppelfröken

Efter den givande kursen är vi, om möjligt, ännu mer kompetenta. Vi kommer naturligtvis oavkortat föra all kunskap vidare till våra kära elever, eller sålla lite...
Självklart ska vi hitta en passande kurs att förkovra oss i tillsammans! Bokar du?

2007-01-25 @ 15:35:23
Postat av: Knyppelfröken

Nu blev det väldigt tjatigt!
Datorn hakade sig när jag skulle skicka första inlägget så jag trodde inte det hittade fram utan skrev då nytt.
Kan vi gå på bloggkurs?

2007-01-25 @ 15:38:14
Postat av: Kicki

Bara om det serveras fika på kursen.

2007-01-25 @ 18:06:18
Postat av: Pineapple

Jasså !!!! Detta ska man utstå att få höra... från en kollega eller ja... vad det nu är! Jo tack, för det första behöver vissa män känna att de tillhör något eller i detta fall någon. Att få hjälpa sin kära hustru, att få förmedla i detta fall resans mål var en stor ära för honom. Svårt att förstå för vissa kanske men så är det. Kursen i sig var, om jag inte minns fel, något för överambitiös. Lite pillrigt, lite mycket tänka själv, lite svårt att se och få ihop.Det var också dålig belysning och dragigt. Knyppelfröken märkte inte detta eftersom hon liksom .... fick ihop allt som vi skulle få ihop.För att kunna få delta i denna gemenskap med mig och knyppelfröken krävs en hel del av annat folk. Om DU nu är annat folk måste jag ta en funderare och höra med den gemensamma kollegan om, hur, varför, och när bloggaren kan få följa med. Tills dess, gör några mål!

2007-01-26 @ 17:39:06
Postat av: Kicki

Pineapple: Tycker det låter som undanflykter från någon som inte riktigt hade koll på läget...

2007-01-29 @ 14:17:41
Postat av: Pineapple

Så kan man också se det!!

2007-01-29 @ 21:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0