Matchrapport

Idag var det dags för match igen för klubbens mest vinstrika lag på seniorsidan. Mitt mål med dagens match var att ta mig igenom hela uppvärmingen. Och jag klarade det!

Min egen statistik från matchen saknas, detta på grund av en vass armbåge i vänster höft-trakt som fortfarande irriterar mig och gjorde att jag inte alls kunde räkna längre. Två ordentliga blockar noterade iallafall Pojkvännen.

Match vanns av oss med ungefär 40 poäng. Motståndarna kom från grannstaden en bit bort och var tyvärr bara fem stycken, vilket gjorde att de hade lite svårt att orka på slutet.

Spelet såg bra ut. Idag spelade vi för första gången ett riktigt tokbra lagförsvar! Även om nu motståndarlagets coach förväxlade vårt (ibland) lite slappa man-man med en zon i mitten av andra.

Elitidrottaren alias Lillebror fann i publiken och kommenterade matchen ungefär så här:

"Det här var helt klart över förväntan. Ibland såg det ju till och med ut som att ni hade stenkoll på vad ni gjorde. Fast ni har ju en salig blandning med spelstilar i laget. Och du, du slajdade ju en gång i första perioden!".

Häpp! Godkänt alltså. Pojkvännen gav efter matchen Muskelkvinnan en komplimang så hon blev alldeles bubblig i huvudet och hade svårt att komma sig in i duschen. Lilla O kastade ur sig en urfånig kommentar om att hon "är för gammalt för att förstå" när hon sprang fel en endaste gång under matchen.

Skulle kunna lyfta fram alla i laget med några saker, men mest impad blev jag nog av Veros försvar.

Å vi hade coach igen förresten! Snus-Per hade bara fyra andra matcher att coacha denna helg, så en mer eller mindre gjorde inget. Speciellt när man får coacha ett sånt otroligt bra lag!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Poäng och resultat finns på
http://www.eskilstunabasket.se

Jag är numera bubblig i både huvudet och magen.

2007-01-13 @ 16:36:41
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Ett måste-tillägg:

Ni som inte känner VBK eller har sett henne spela:

Hon är fantastisk! Hon ser allt och verkar ha ett sjätte sinne när det gäller medspelarnas felspringningar. Beröm! Hurra! Fyrverkerier! Applåder! Öl!

/En av felspringarna

2007-01-13 @ 17:14:39
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Bell

Ja, stort grattis, mina handflator sved efter matchen! Usch, en annan som inte tränat på 3 veckor är nervös för måndagsträningen...Ni verkar ha lärt er så mycket bra och smartigt, och hur ska JAG förstå allt?? Tur att VBK har sitt sjätte sinne för felspringningar :-)
Ha överseende VBK......

2007-01-13 @ 18:34:39
Postat av: VBK

Du hinner lära dig allt till veckan Bell! Jag kommer inte träna alls som det verkar så du behöver inte vara orolig.

2007-01-14 @ 09:26:02
Postat av: Bell

Det var ju snarare tvärtom. SKulle behövt en analytiker som du, som ser var jag springer fel, jue....

2007-01-14 @ 09:38:34
Postat av: Kicki

Bell: Tror att det finns tio andra som kommer kunna hjälpa dig!

2007-01-14 @ 09:38:36
Postat av: Bästisgrannen

Jag har ont i hela kroppen idag (inte bara knoppen). Kroppen är också ganska gammal:) Muskelkvinnan var lyrisk igår kväll ang. kommentaren från proffstränaren. Hon kunde inte prata om annat:)

2007-01-14 @ 12:23:46
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har bara ont i magmusklerna och i höften. Ibland dyker det upp ömma punkter på armarna men dock inga blåmärken.

2007-01-14 @ 14:38:12
Postat av: Verro

Tack så mycket! Jag suger åt mig av berömmet av från dig på precis samma sätt som Muskelkvinnan gjorde från Pojkvännen. Dessutom vill jag bara berätta att mina två supportar tyckte att vi skötte oss riktigt bra. Bra va´?

2007-01-14 @ 20:11:10
Postat av: Muskelkvinnan

Protest! Jag pratade visst om annat: rytmik, krabbor, hammare, stektider, gälar, lårkakan, tårtan, Little Britain, msn, sms, dvd och flätor.

2007-01-14 @ 22:42:21
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Verro: Det här innebär att vi hade minst fyra i publiken osm tyckte att vi skötte oss riktigt bra!

2007-01-15 @ 07:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0