It is back! (Uppdat.)

Igår vid tio över 16, slog den till igen med samma kraft som för bara några dagar sedan.

Tandvärken.

Har än en gång sovit noll minuter och ska snart åka och jobba. Underbart att börja dagen 06.15.

Varje minut hela natten har jag tagit en klunk iskallt vatten, gurglat runt kring den onda tanden och sedan spottat ut i ett annat glas. Ibland hann det gå hela två minuter innan värken tokmolade i min överkäke. Då kunde jag nästan hinna somna. Fast det gjorde jag aldrig.

Utan sömn, med en diet på Alvedon, Ipren och mosad Magnecyl, tar jag denna dag med stormsteg. Eller myrsteg. Bara två timmar och tjugonio minuter kvar till tandläkaren öppnar...

Uppdatering.

Tandläkaren hade ingen tom tid men han tillverkade en åt mig, ska dit klockan 15.00. Tur att vi inte har så rörigt på jobbet alls redan innan jag behövde vikarie för mig själv.
Eftersom Rivjärnet blitt lärare, så ska EttanEtt vikariera för henne. Men EttanTvå behöver vabba imorgon, så EttanEtt måste istället planera idag och EttanTvå får vara EttanEtt som skulle varit Rivjärnet. Pedagogen ska på möte och ersätts av Arbetstränaren. Och sedan när jag åker till tandläkaren, hoppar nyblivna läraren Rivjärnet tillbaks in på fritids tillsammans med EttanTvå som vikarierar för henne...

Å imorgon ska jag på möte och Rivjärnet är ju lärare så jag ersätts av Schäfern och Rivjärnet ersätts inte alls.

Jobbet är spännande just nu.

Förresten ska man inte få tandvärk efter klockan 17.00 på kvällen eller innan 08.00 på morgonen, för då finns det faktiskt ingen hjälp att få. Inte på distriktsjouren, inte på vårdcentralen, inte på akuten. En sköterska sa till mig igår i telefonen att "om jag bara hade LITE ont i en tand, fick jag faktiskt vänta till kommande dag". Pucko.

Kommentarer
Postat av: LomanderKajsa

Inte undra på att du "faller ur", med den dieten! Nää, tacka vet jag bearnaisesås.

2007-01-23 @ 09:14:09
Postat av: Muskelkvinnan

Halååå! Lever du? Hela laget sitter och vrider sina händer i förtvivlan och medömkan!

2007-01-23 @ 19:16:10
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0