Hej mitt vinterland del 2

Det började snöa igår och har fortfarande inte slutat. Det snöar uppifrån och ner, från höger till vänster, från vänster till höger och ibland också nerifrån och upp. Så härligt! Tog på mig täckbyxor, pimpelvantar, kängor, jacka och mössa och stoppade kameran i fickan på vägen till Matvarubutiken.

23223-333
På vägen till butiken hittade jag min bil!

23223-334
Uppskattningsvis var det cirka 20 centimeter snö på den. Tog bort det mesta men det ligger nu ett lager till, fast tunnare, över hela bilen. Härligt!

23223-331
Är inte snö vackert?

23223-332
För att inte tala om bara små snöflingor som singlar ner från skyn.

Min systerdotter Tvååringen beskrev snöandet så här i julas:

- Snön faller. I luften. På marken. BANK! AAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0