Bloggvirke i mängder! (Uppdat.)

Oj vad jag har mycket bloggvirke som bara väntar på att bli publicerat. Men jag har ingen motivation eller ork. Det ligger hemma i min dator en herrans massa bilder som bara skriker "Släpp ut mig!". Men jag orkar inte. Inte just nu.

Skulle kunna blogga om hur Asgarvets reptilhjärna träder in så fort hon blir upprörd, senast idag pratade hon om "kababalik". Men just nu har jag ingen bloggmotivation.

Jag skulle kunna skriva om Spikskons energi för reflexer och motorik och om hur hon fick hennes kollegor att ligga och skaka varandra en hel kväll eller om hur hon ständigt funderar högt och lågt, på om hur vi, hennes kollegor, egentligen är funtade. Men jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig.

Jag skulle kunna skriva om knepiga kollegor, konstig kommunikation, märkliga beslut och hysteriska men rara barn, men det vill jag inte.

Jag skulle också kunna skriva om hur B-festen i maj kommer vara ur en festfixares synvinkel, men hur mycket överraskning blir det då för gästerna?

Jag skulle också kunna skriva om nått annat, men jag orkar inte.

Nu bubblar Spikskon igen om jobbet. Jag skulle kunna jobba.

I brist på annat roligt att skriva, rekomenderar jag att ni ska läsa följande!

Uppdatering.

Jag skulle kunna skriva om Anännänäs och Knyppelfröken som behagar vara hemma från jobbet hela denna dag. Tyvärr helt tillåtet från Stor-Schäfern. Detta leder till att jag och Spikskon äntligen får något gjort i vår planering.

Jag skulle också kunna skriva om hur det ännu en gång har hänt att "nån annan" har skrivit i Lill-Schäferns almanacka. "Nån annan" har skrivit så otydligt att hon inte vet vad det står. Dessutom kallar hon denna underbart fina och ärliga blogg för "otäck".

Skulle kunna skriva om att Lohmanders-Kajsa nu är insjuknat i jobb-sjuka och inte infinner sig på jobbet denna vecka alls och således missar allt roligt som händer här.

Eller så skulle jag kunna skriva om hur Asgarvet pekar med hela handen på andra våningen i ett klassrum fullt av elever, men tror att hon inte kan tala inför en stor grupp människor.

Kommentarer
Postat av: ica

Ey! Du har ju länkat till mig. Trevligt :) just att det var roande med gjorde mig glad.

2007-02-18 @ 21:06:29
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tycker det är sjukt roande att läsa om basket ur ett ickebasketperspektiv.

2007-02-19 @ 06:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0