Snö, snö och åter snö

Igår hade vi ca 16 minusgrader hela dagen.

Igårkväll snöade det.

Idag på morgonen skottade jag uppfarten på vårt eget hus innan det bar av på lite pulkåkning i backarna. Sonen ville åka på planmark och Maken ville åka i branta backar. Han åkte hela vägen ner till Rengårdsbäcken från landsvägen.

Ett besök på lanthandeln gjordes idag igen. Åtta bilar på plats på parkeringen när jag kom, sex av dem var Volvo-bilar och fem av de Volvosarna var från 240-serien.

Ljust ute mellan nio och femton ungefär. Nu är det beckmörkt.

Jag njuter.

Kommer åter till Världsmetropolen på onsdag, regn och plusgrader enligt rykten. Där hemma är allt som vanligt så när som på att Lilla O har slutat snusa och blivit galen och hon promenerar varje dag med Muskelkvinnan. Fem dagar i rad nu. På väg mot nytt motionsrekord kanske?

Kanske måste jag också börja motionera snart igen. Byxorna kniper...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0