Värk i kroppen efter en dag med en evinghetsmaskin

Sent i söndagskväll anlände vi till Petik. Mörkret hade lagt sig över byn men i vårt hus lyste varenda lampa. Lampan över förstugebron sken välkomnande.

Tidigt vaknade vi på måndag morgon och började plocka. En bit efter åtta vinkade jag över mina föräldrar på lite förmiddagskaffe. Sedan var det fullt ös medvetslös. Det fanns liksom inget stopp på min pappa. Allt är numera uppackat och bortplockat. Alla träd och buskar är urklippta ordentligt för första gången på många år. Sly finns inte att se och byns majbrasa är redan klar inför 2008.

När jag och maken tog kväll halv 17, tog pappa traktorn och lyfte ihop det sista kvistarna och körde ner på brashögen.

Kvällens fisketur gav en stor abborre, fem mindre och en gädda som Maken fångade två gånger.

Jag var så slut när jag äntligen fick lägga mig 21.30 så jag sluddrade.

Tisdag. Uppe med tuppen. Pappa vann än en gång. Innan åtta hade han redan slipat motorsågen och tvättat båten invändigt.

Idag har vi gjort affären på stan, trädgårdsmöbler och toalettstol är beställda oc diverse annat inköpt. Lunch med Beckis och Lillebror och snart väntar middag med mamma. Sedan ska två jepp-dunkar tankas upp och vi åker åter tillbaka till paradiset. Går allt som planerat så blir det internetkontakt igen på söndagkväll.

Jag njuter av att ha ont i händer och rygg efter en dag i VÅR EGEN trädgård.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Min pappa är både snabb och tidig i starten. Däremot så verkar han vara lite snabbare på att sluta än vad din pappa är... :-)
I sommar har jag haft fullt sjå att hålla jämna steg med honom så jag hinner hjälpa honom. För är jag inte på plats så fixar han det själv. Exempelvis så lyfte han själv ut en spis från huset till släpvagen på gården, jag var just då på andra sidan huset och försökte rädda en fågel från bärnäten... Pappor!
Undra just om jag själv blir (är?) så'n?
Jag vill också vara i schtaan! Och i paradiset!

2007-08-22 @ 08:31:37
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Bästisgrannen

Är lite avis på att ni är däruppe. Längtar hem

2007-08-23 @ 21:48:03
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Måste säga att det var helt underbart att vara uppe i vårt eget hus! Fast nu är vi hemma igen i vardagen, Maken hemma hos sig och jag hos mig. Känns lite konstigt. Man blir snabbt bortskämd.

2007-08-26 @ 19:10:49
Postat av: Cecilia N

Har jag alltså fattat saken rätt: huset i Petik som nyss var till salu är numera ert? Häftigt!

2007-08-30 @ 10:56:15
URL: http://cessistickar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Helt rätt Cecilia N! Huset som vi aldrig kunde tro skulle bli vårt har vips fått två nya ägare!

2007-08-30 @ 21:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0