Smarta förpackningar

Inom loppet av tre minuter, hann jag häromdagen svära över osmarta förpackningsöppningar. Den första är en vi alla stött på som är väldans korkad:
image622
HUUUR ska man slita i dessa snören? Potatispåser funkar inte, grillkolspåsar funkar inte. Hur gör man då? Jo så här:
image623
Man tar i med båda händerna och river ett par centimeter under snöret och hånskrattar sedan åt snöret.

Här kommer nästa:
image624
Fiskpinnar. Förperforerat, supersmart och enkelt. Inte. Det fungerade inte. Inte ens lite. Resultat?
image625
En herrans massa småjox som man kan bygga fågelbon med. Vad gör man? Tar till sax!

Andra smarta lösningar är de återförslutningsbara frysta-grönsakspåsarna som inte fungerar.

Tacka vet jag förpackningar som ägg, hur smart är det inte att lägga både gulan och vitan innanför äggskal? Eller för att inte tala om apelsiner. Lägga en hög med klyftor innanför ett så färgglatt skal.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men, har du inte rivit i rivflärpen på fiskpinnepaketet från fel håll? Texten "riv här" är ju kvar... River man åt rätt håll brukar det ju gå bra. :-)

2007-08-15 @ 10:36:55
Postat av: Kicki

Pernilla: Nu ska vi inte vara såna!

2007-08-16 @ 08:00:37
Postat av: Pernilla

Jodå, men bara lite lite grann... :-)

2007-08-16 @ 08:23:07
Postat av: Bästisgrannen

De där potatispåsarna har jag aldrig kommit underfund med och ändå har jag öppnat flera stycken i mitt liv. Jag hatar potatispåsar:)

2007-08-16 @ 23:14:47
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0