Calzskroven är numera proväten!

Här kan man läsa om en lite annorlunda pizza, nämligen calzkrove, som går att äta på en pizzeria i Schtaan. När jag berättade om den för Sexttonåringen skakade vi hand på att vi skulle äta den i sommar när vi åkte upp. Sagt och gjort. Trettonåringen beställde en "Calzone 2", Maken en Norrland och jag och Sextonåringen skulle dela på denna monsterpizza (nummer 4 på bilden nedan).
23223-599

Med tanke på att det liksom var två hela maträtter i en, så gjorde vi nog klokt i att dela.
23223-600
En genomskärning. Här ser man tydligt hamburgaren med bröd överst, lite pommes frites ihopgojsat med tomatsås samt osten längst till höger.

Hur var den då att äta? Helt okej betyg av oss båda, kan gissa att betyget blir:

image602    image602   image602

Alltså tre par bestick (som man i Norrland kan äta bara hamburgare med också om man vill). Detta på en femgradig skala.

23223-601
Nästa gång ska jag dock be att få lite mindre bröd i min pizza. Tror att Sextonåringen håller med!

Kommentarer
Postat av: Bästisgrannen

Blä och äsch och urk vad det låter äckligt. Jag och Muskelkvinna är på ett hotellrum i Minneapolis och käkar cheese och crackers. Helt klart mycket godare::)

2007-08-06 @ 07:47:40
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Låter som om det kommer från samma del av kostcirkeln iallafall. Såg ni JVM-finalen igår mellan Sverige och USA förresten?

2007-08-06 @ 08:25:39
Postat av: Bästisgrannen

Näe, men vi fick SMS:rapporter hela tiden från Skotten.

2007-08-08 @ 09:39:51
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0