Semesterrapport

Här kommer en rapport från gårdagens väldigt ansträngande semester!

Den trasiga pajen fick klart godkänt! Muskelkvinnan ansåg att detta var bland det godaste hon smakat, Sjuåringen höll med men skrapade bort att kakao som var vält över. Den snart åttaårige sonen i huset tycket det var gott men hade problemet att pajen vägrade släppa skeden. Jag ansåg att det skulle varit mindre kakao i botten och ovanpå. Så här fin blev den:
23223-460

Garaget var det ställe vi spenderade mest tid i förrutom sofforna. I garaget hittade jag följande vackra syn:
23223-457
Så vill jag också ha det.

En allvarlig olycka har skett!
23223-458
Minst tre personer inblandade, dock verkar allihopa avvikit från olycksplatsen.

23223-459
Lilla O i full färd med att göra hemligheter.

23223-461
Jag gör hemligheter.

Måste faktiskt säga att vi var otroligt duktiga på att göra hemligheter! Jag blev lika imponerad som Skotten blev när han kom hem.

Soffan så. Två filmer visades denna dag: Sällskapsresan och Snowroller.
23223-462

Till dessa serverades, som på bästa biovis, även popcorn.
23223-463

Denna andra semesterdag blri nog lika slitsam. Jag ska hämta Muskelkvinnans Trettonåring och skjutsa henne till basketträning 9.30. Sedan ska jag hem till Lilla O igen för att göra hemligheter. Lunchen serveras idag hemma hos Camillan, tacos står på menyn. Även Louise och hennes Sexåring dyker upp där (förrutom jag, Lilla O och hennes barn). Ska bli trevligt.

Halv fem ska jag denna semesterdag infinna mig på jobbet. Jag och Rivjärnet ska bygga en skaparverkstad. Spännande! Schäfern har erbjudit att bjuda på pizza, men eftersom jag ska infinna mig på O'Learys 18.45, vet jag inte hur det blir med den. Vet inte heller hur det blir med att infinna sig 18.45 med tanke på skaparverkstadsskapandet.

På O'Learys ska vi titta på basketfinal nummer 4. "Vi" är förrutom jag, även Biggo, Muskelkvinnan, Hildur och den idag 43 år gamla Lilla O. Grattis på födelsedagen!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag ska också titta på basketfinal! Dock inte på O'Learys utan hemma i soffan.

Och för exakt 10 år sedan idag var jag på en (annan) basketfinal, fascinerande att jag minns just den än!

2007-04-03 @ 07:42:08
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Ewa

Hm. Just nu funderar jag. Det var nog en semifinalmatch jag var på för 10 år sedan. Det var iallafall Plannja-Alvik och 3 spelare blev utvisade.

2007-04-03 @ 07:51:13
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: Men! Den matchen var jag också på! Slagsmål på mittplan och strypgrepp i kvällspressen dagen efteråt?

2007-04-03 @ 10:50:25
Postat av: Ewa

Jajamänsan! Den var det! Min favvis nr 10 (Tillman) blev utvisad och hans föräldrar hade åkt upp till Luleå för att se honom spela...

2007-04-03 @ 16:01:56
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Pappa Tillman satt utanför omklädningsrummet när sonen duschade efter att han blitt utvisad för det kunde ju finnas risk att Alvikspelarna som blivit utvisade ville fortsätta bråka...

2007-04-03 @ 22:11:11
Postat av: Sport-Mirre

Pajen ser gudomligt god ut, fast pajbiten ser ut som om den svävar i luften...hmm..Jag fortsätter på min semester jag...

2007-04-04 @ 09:50:30
Postat av: Kicki

Sport-Mirre: Jag håller med dig. Inte. Den ser inte så god ut men den smakade riktigt bra.

2007-04-04 @ 11:37:12
Postat av: Muskelkvinnan

Favvis-Tillman såg jag när han spelade i pojkar B-landslaget på stenåldern.

2007-04-04 @ 14:20:26
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Ewa

Muskelkvinnan: Jag såg Favvis-Tillman häromdagen och insåg att han (också) blivit äldre...

2007-04-04 @ 14:24:09
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Muskelkvinnan

Oh, dear. Favvisar borde ju fortsätta vara ungefär ... pojkar B?

2007-04-04 @ 16:55:22
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0