Jag är en muppig p-spottare!

Jag visste inte ens att det vi sysslade med hade ett namn, men det lärde jag mig på radion i morse. Satt som vanligt i bilen och lyssnade på Rix Morgonzoo och plötsligt blir jag nästa hissad under programpunkten "Hissa och Dissa". I slutänden hissar Titti dock "fri tid" men det hon pratade om var just "p-spotting" eller "platespottning".

Vad är nu detta? Jo, man letar registreringsnummer i ordning från 001 till 999. Vi (jag, Pojkvännen och Elitidrottskvinnan) började en augusti för två år sedan och har mer eller mindre aktivt letat sedan dess. Vi har inte någon brådska och ligger kanske bara på 283 om jag inte missminner mig, men platespottare är vi allihopa!

Tittis kollega Roger kallade denna företeelse för "lite muppig" och jag kan inte annat än hålla med. Men det är en adrenalinkick utan dess like när man hittar just det nummer man söker.

Finns till och med hemsidor i ämnet. Fascinerande.

Borde nog kolla med Elitidrottskvinnan vilket nummer vi är på.

Kommentarer
Postat av: Elitidrottskvinnan

283 var att ta i, men snart... Några nummer kvar. ;)Befinner oss på 271.

2007-04-11 @ 21:01:43
Postat av: EsssEssKåaren

Råkar veta att Byggare Bob är en riktig klippa på platespotting.

2007-04-15 @ 11:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0