Träningsrapport

Igårkväll var det basketträning igen. Nio tappra stapplade in i hallen 20.30. Muskelkvinnan syntes inte till, hon hade åkt till Umeå istället.

Rastaflätan och VBK (jag) tog tag i uppvärmningen. Ställde alla tanter i en ring och körde bollbehandling. Biggo vägrade för hon har aldrig lärt sig varken snurra på fingret eller dribbla åttan. Hon hade ont i foten också, eftersom hon klämt den i toasitsen... Björkholmen blev sjösjuk av att dribbla samma åtta som Biggo vägrade.
När vi väl kom igång med spelet, först 3-3-3, så hade vi riktigt kul. Mitt lag hade tappat returreflexen helt men klarade oss hyffsat. Biggo passade 17 passningar till andra lag. 4-4 spelade vi sen, och det gick bra för alla utom Verro. Och Björkholmen. Vi var vit/röda laget, alla var vita utom Björkholmen som hade röd tröja. Detta ledde till att Verro aldrig kom ihåg att Björkholmen var på vårat lag och passade således aldrig till henne fast hon var både guard och väldans fri och ropade på bollen.

Sköt skrämmande dåligt förresten. Måste se om jag får tid nån dag och åka och skjuta lite.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Skkrrrrrnnnff. Jag är grön av avund. Jag vill göra bollbehandling i en ring! AAAAAGGGHHHH!

2006-09-21 @ 08:24:41
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Verro

Nej, särskilt bra kan man inte säga att jag var. Men det känns riktigt speciellt att bli omnämnd på den här sidan, fast jag hade önskat att det berodde på något annat än mitt dåliga lagarbete.

2006-09-21 @ 17:24:00
Postat av: Muskelkvinnan

Verro! Du kommenterar! Nu kommer du snart att börja blogga -- sanna mina ord!

2006-09-21 @ 17:47:24
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Bell

Träningen var mkt skoj, och Verro...du rockade...du framkallade många skratt och ett glatt humör!

2006-09-21 @ 18:26:37
Postat av: Muskelkvinnan

Och Bell! Jag applåderar!

2006-09-21 @ 21:01:43
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lilla O

Snurrig av 8:an? Hrmfp ... jorden runt kanske! Jag ääälskar basket:)

2006-09-21 @ 21:18:39
URL: http://www.blogspot.blogger.com
Postat av: Muskelkvinnan

Lilla O har druckit vin.

2006-09-21 @ 21:48:10
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Lilla O ska dricka mer vin så hon orkar träna två gånger nästa vecka också!

2006-09-22 @ 09:27:18
Postat av: Eve

Verro! Vilket teamwork igår, du sprang raketfort och jag lyckades kasta bollen till ibland (ehh fick jag några tillbaka förresten???...å jag som bytt tröja denna gång ;)

2006-09-28 @ 10:36:18
Postat av: Kicki

Eve: Tycker du var taktisk med tröjan. Verro är som en tjur, har lite svårt för färgen rött.

2006-09-28 @ 16:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0