Jag - basketspelaren

Jag räknar mig numera som basketspelare. Jag tränar så regelbundet som jag inte gjort sedan 1998, även om jag då tränade sju gånger i veckan, så jag kan inte annat än vara basketspelare.

Gårdagens träning var tung, förkylningen sätter sina spår. Tveksam till träning imorgon men dunderkurer kan göra susen: Kycklingsoppa, vitlök, juice och vila.

Åter till träningen. Lördagens partaj skrämde liv i två gamla rävar, Stora Marie och Lilla Marie. Takterna sitter i ännu. Hoppas se dem imorgon på träningen också. Satte 16 av 20 straffkast, irriterad över att jag missade straffkast nummer 7, 8 OCH 9. Tre i rad. Inte bra alls.

Back to Basic var det också. Vi var åter i samma hall där jag, för fem år sedan, började träna med laget. Väggarna hade krupit närmare, läktaren var ett gym (?) och nån hade klottrat med sprayburk på ena plankan. Fast vad gjorde det, vi hade väldans kul ändå. Konstaterade att Pojkvännens närvaro gjorde många glada, ska se till att han har med sig ombyte lite oftare så han kan ta en övning eller två.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Pojkvännen får faktiskt dessutom en och annan att koncentrera sig mer. Fast va tusan skulle jag egentligen göra när jag fick order om att gå på high när bollen gick till min sida så att det skulle bli en strong?

2006-09-05 @ 11:25:55
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Tvärtom. Du skulle gå på high när bollen gick till andra sidan. Jag på low, du på high, en Marie på vinge, finfin triangel på strongside.

2006-09-06 @ 15:36:08
URL: http://vbk.blogg.se
Postat av: Muskelkvinnan

Oh, dear. Då fattar jag varför vi förlorade.

Idag gjorde jag däremot alla poäng på schoolmoves. Som Sanna. Efter en stund sköt jag som Anno. Begriper inte att ingen värvar mig.

2006-09-07 @ 00:19:55
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Ingen värvar dig för att du tränar på så konstiga tider och i så kontiga hallar att ingen sett dig. Ännu.

2006-09-07 @ 07:20:31
URL: http://vbk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0