Mitt kylskåp

Nu är jag "håller på att försvinna" (enligt Knyppelfröken) så kan jag ge tips på vad man ska ha hemma och inte. Mirjam bloggade igår om hur hon med alla möjliga trix försöker komma undan pojkvännen Gestapo, som är träningsnarkoman och vägrar ha godsaker hemma.

Så här ser mitt kylskåp ut:
23223-213
Två paket ägg eftersom jag glömde bort att jag redan köpt ägg. En halv burk majs. Leverpastej och hysteriskt med grönsaker längst ner. Högre upp utanför bilden finns sylt, cider och öl, de två sistnämnda från trettiårsfesten. Förtär inget av det.

Så lösningen kan vara att inte ha något gott hemma alls. ELLER så kan man hittat nåpn form av karaktär(japps, jag har nog fått mig lite karaktär på äldre dagar). Igår efter basketmatchen ville Pojkvännen fika. Men hemma hos mig finns ju inget mumsigt. Förrutom chips! Han tog snällt fram chipsen och ät upp dem alla. De har, precis som både ölen och cidern, stått två veckor, men det gör ju chips inget. Och mig inget heller. Det luktade otroligt gott ur den där påsen (jag gjorde diskreta närmanden mot påsen för att lukta, vilket bara kunde tolkas som kärleksfulla flickväns-närmanden). Men jag smakade inte ens. Ville inte ens. Jag är stolt över mig själv. Lite träning på det här så är de två kilona till jul borta i ett nafs.

Ölen kommer nog förresten gå åt på fredag. Har bjudit över Elitidrottskvinnan och Tvättmaskinsbäraren på plankstek.

Halsrapporten är dock lite dyster. Fortfarande väldigt ont trots både saltvattensgurgling och saltvattensdrickning igår. Ger inte upp utan fortsätter. En hostmeducin är slut, två kvar. Undrar om de egentligen har någon effekt eller om de bara kostar pengar?


Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

Vad tråkigt att saltvattnet inte hjälpte! Jag tycker du ska gå till doktorn igen.

2006-10-18 @ 08:45:12
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Dr K Westman

Värm ett glas öl, (vet att du har i kylskåpet),i med
2 magnecyl, ett par msk honung och en skvätt whisky.
Sov 10 timmar- för det gör man av den här eminenta kuren - och vips är du frisk som en nötkärna.

2006-10-19 @ 11:18:40
Postat av: Kicki

Måste tydligen skaffa mig större barskåp. Whiskey måste inköpas.

2006-10-19 @ 13:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0