Fotografering på dagis

Idag ska sonen fotograferas på dagis. Det är inte lätt när man är fem år och väldans självständig och omständig. Förrutom att duscha på morgonen (vilket idag var ett måste så att man luktade gott på kortet), skulle han också äta frukost, titta på tv, spela tv-spel, bygga lego och byta kläder. En massa gånger. Slutade med att han tog med två tjocka tröjor så han kunde välja vilken han skulle ha på den kalla fotograferingen. För det kan ju råka vara kallt bara just idag när fotografen kommer. I övrigt tog han på sig jeans (för det har stora barn) och en vit piké-tröja. Tröjan skulle vara nedstoppad och han bad en fröken direkt när vi kom till dagis att få hjälp med detta.

Till saken hör att vid tre av fyra fotograferingar på dagis har sonen gråtit. Förra året dock blev riktigt bra och han både skrattade och var ren. Blir spännande hur det går idag.

Kommentarerna haglar inte på min blogg just nu. Vet inte om jag är för tråkig eller ingen läser eller bara ingen som vill kommentera. Men det spelar egentligen ingen roll, jag skriver inte för att bli poppis och få hundramiljoner besökare, skriver bara för mig själv.

Fast jag har en kompis som skriver och tjänar pengar på det. Väldigt orättvist. Sen dyker hon upp i tidningsbilagor här och där, utan varken strumpor eller skor.

Kommentarer
Postat av: Bäckman

http://www.youtube.com/watch?v=IedjNBmHHNU
Då man är sjuk hemma och tänker tillbaka då man var ung och hade lite bättre bollkontrol ?

2006-10-12 @ 15:20:06
Postat av: Mirjam

Orkar inte ens skriva i min egen blogg. Skönt att du är frisk!

2006-10-12 @ 15:40:22
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Muskelkvinnan - idag med både skor och strumpor på

Du, om du avslutar inlägget med en fråga som du verkligen vill ha svar på, kanske du får fler kommentarer?

(Men jag tycker faktiskt att du ska strunta i statistik och antal kommentarer egentligen.)

* Vad tycker ni att jag ska göra med mina fula tånaglar?
* Hur bygger man en större balkong?
* Varför är bananflugor och dito blom- så lika varandra?
* Vad är det bästa med fredagar?

2006-10-13 @ 12:14:58
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Översättarhelena

Jag läser vad du skriver och har dig i min jättefina RSS-läsare också så jag inte ska missa nåt! Så modern är jag minsann. Fast jag kommenterar som en galning hos Muskelkvinnan, så jag hinner inte kommentera så mycket nån annanstans. Jag måste nog dra ner lite på kommenterandet där. Det blir som ett gift annars.
Ett bra tips om man vill ha kommentarer förresten: När man just har skrivit ett nytt inlägg så ger man sig ut och kommenterar lite på måfå på andra bloggar. Ganska många undrar då vad det är för en filur som har kommenterat och tittar in och kommenterar i sin tur på ens blogg. Är jag inte fiffig så säg!

2006-10-13 @ 19:50:00
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Skriv nåt snuskigt i överskriften..När jag skrev om Snus och Porr hade jag snabbt 600 besökare!

2006-10-14 @ 21:18:24
Postat av: Lilla O

Just hemkommen från Arboga, med en vinst i bagaget, undrar jag om du ska fiska på söndag?

2006-10-15 @ 19:06:59
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Ska komma på bra avslutningsfrågor. Fast egentligen så bryr jag mig inte så mycket om nån kommenterar eller inte.

Översättarhelena: Jag ska också bli modern! Så snart jag slipper dumma utgifter ska jag köpa mig en ny dator och bi modern på alla dator-fronter. Tills dess omodernar jag totalt.

Lilla O: Ja. Fiske pås söndag.

Mirjam: Jag är ju så pryd...

2006-10-15 @ 21:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0