Dressingjakten del 2

På allmänhetens begäran fortsätter nu jakten på dressingen till våra renskavskebaber. Dressingen vi igår jagade heter "Rydbergs Orientdressing" och såg ut så här vid försvinnandet:

23223-250

Idag tog jag mod till mig och skickade ett mail till en högt uppsatt butikschef för att få hjälp med att återfinna denna delikatess. Så här skrev jag (namnen är givetvis ändrade):

"Hej!

Igår åkte jag, Elitidrottskvinnan och Tvättmaskinsbäraren, land och rike runt (eller bara runt i Eskilstuna på 6 olika butiker). Vi letade efter Rydbergs
Orientdressing men den fanns inte att finna på någon butik. För att vi
norrlänningar ska trivas i landsflykt, krävs renskavskebab regelbundet med just denna dressing. Det råkar inte vara så att vi är fler som efterfrågar produkten så du känner pressen att ta hem den till din butik kanske?

/Kicki"


Och alldeles nyss damp det ner ett mycket positivt svar från denne omtänksamme butikschef:

"Hej

Skrattar för mig själv........orientdressing......??? lovar att undersöka saken ...det är ju klart

att ni norrlänningar måste trivas här i stan.....jag återkommer"


Det finns numera hopp för oss alal exilnorrlänningar att överleva ännu en vinter!


Förresten så är det väldigt länge sedan det åts palt i mitt hem i goda vänners sällskap.


Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jomen. Och den palt du senast gav mig ligger kvar i frysen, jag har ju glöööööömt! Mäh!

När blir det då? Jag kommer! (Kom ihåg och tänkk ofta på i vems kök du för allra första gången gjorde palt.)

2006-10-16 @ 22:23:57
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Muskelkvinnan

Förresten har jag kovat alla att du kommer och tränar på onsdag, när jag är i Malmö. Alla vill göra bollbehandling.

2006-10-16 @ 22:25:33
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Oj. Jag som just mailade alla och sa att jag troligen kanske inte alls kommer på onsdag. Fast jag kan ju komma och vara med men inte på springsaker.

2006-10-17 @ 08:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0