Träningsrapport - säsongsrekord

Gårdagens träning var rekord i deltagande. Sexton glada tjejer, varav iallafall femton var i tid. Helt underbart. Dock påpekade Muskelkvinnan att de varit så många en gång tidigare när jag inte var där, men då tycker jag inte att det räknas.

Layups som uppvärming som vanligt, men nu på hela planen. Jag som just kommit överens med min högerhand om att inte vara en grävskopa, fick på finaste grävskopevis göra snurr-layups och trippelitrapp-layups med höger hand. Och den handen vägrade hålla vår överenskommelse. Väldigt irriterande. Först på tredje försöket var vi på samma sida och ville göra samma sak.

När det väl var dags för spel, lyckades Guardens kupp som vanligt och med åtta spelare på varje lag spelade vi till klockan tio. Fast egentligen var det bara till klockan nio, men eftersom klockorna i hallen inte är ställda på vintertid så känns det som vi tränar väldans länge.

Fick spela mot Ringklockan och öva upp mina uthållighetsmuskler. Sjukt roligt.

Ser redan fram emot träningen på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

"Guardens kupp"? Vem kuppade och hur?

Och hur kan du låta bli att skriva om när jag blev utkastad på plan på fel position, hållandes fel spelare och dessutom spelandes försvar i anfall?

2006-11-14 @ 11:02:41
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Det man inte vet mår man inte dåligt av, Muskelkvinnan!

Och jag hade fullt upp med mig själv och min grävskopa så det du gjorde gick mig obemärkt förbi. Förrutom när du skickade in din försvarares händer i min mun.

2006-11-14 @ 15:23:03
Postat av: Kicki

Vad tror du föresten Pojkvännen tokskrattade åt? Just det, kuppen.

2006-11-15 @ 07:23:03
Postat av: Muskelkvinnan

Hm.

Skumt.

"Jag vill vara på hennes lag"-kuppen?

2006-11-15 @ 16:07:46
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0