Julklappskuppen del 2

För ett tag sedan berättade jag om min mamma och storasysters julklappskupp som innebar att vi skulle avskaffa alla julklappar till alla utom barnen.

Nu har det visat sig att min oro för noll julklappar varit helt i onödan eftersom det finns ett antal specialregler i detta julklappsavskaffande:

- Min mamma får handla åt oss syskon eftersom vi ska ge henne och pappa en trerätters middag.

- Min pappa innefattas inte alls i detta avskaffande eftersom han kommer ändå göra som han vill.

- Min storasyster vill inte ha julklappar hon inte vill ha eller behöver, däremot vill hon gärna ha saker hon vill ha.

- Min svåger tycker att avskaffandet är tokbra, men om han inte får några julklappar alls blir han ledsen.

Okej. Ska jag nu köpa julklappar till alla ändå? Eller ska jag inte? Eller ska jag bara köpa till de där jag vet vad jag ska köpa och inte alls fråga min syster vilken bok eller vilket quiltmönster hon vill att jag ska köpa?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Se där! Det blir allt svårare att inte köpa julklappar desto närmare jul man kommer...

Kan du inte kombinera lite? Fråga din syster vad hon vill ha och så köper du det. Plus nå't litet/billigt som hon inte vet om, men som hon ändå kan tänkas vilja ha.

2006-11-30 @ 07:56:37
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Jag kommer köpa klappar, har Pojkvännen, Tolvåringen, Sextonåringen och Femåringen samt Lillebror som jag utan regelbrott kan köpa åt eftersom vi kommit överens om det. Mor och far kommer få diverse tjusiga hantverk från Femåringen.

Snön är mer eller mindre borta i Skellefteå nu har jag hört ryktesvägen via min mor. Hoppas dock på lika mycket snö till jul som förra året.

2006-11-30 @ 08:54:57
Postat av: Ewa

Ska du fira jul i Schtaan? Då kan vi väl lägga in en gemensam beställning om snö? Vi ska nämligen fira jul i Byske. Eller i stugan vid Byske-älven. (Förhandlingar/Mutning pågår. Vi får se vem som går segrande ur denna strid.)

2006-12-01 @ 15:52:35
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: I år firas julen i Schtaan, gemensam beställning är skickat. Jag undrar om vi månne har gemensamma bekanta med tanke på ditt julfirande...

2006-12-04 @ 10:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0