Jag och Björn Borg

Fick idag veta att jag och Björn Borg har en sak gemensamt. Önskar det var att jag också vunnit elva singeltitlar i Grand Slam-turneringar, att jag också legat världsetta ( i något överhuvudtaget) under 109 veckor eller att jag också toppade omröstningen "Århundradets idrottman/kvinna".

Nu är det inte riktigt så. Nån singeltitel tar jag inte, jag har Pojkvännen sedan länge och singelspel i basket blir inte så herrans bra. Vinna saker har jag inte heller gjort speciellt ofta, kommer mer ihåg grymma försluster som till exempel när vi åkte ur Svenska Cupen mot Jämtland med en poäng och jag knäckte näsbenet på en lagkamrat bara för att en annan lagkamrat glömde bort att spela försvar på en Jämtland-spelare som numera är trav-expert i tv. Denna trav-expert satte två straffkast med en sekund kvar..

Senaste vinsten jag minns, var i spelet "Tjolahopp" mot min femårige son nu i helgen. Man måste se till att vinna mot sina barn. Dock vann han i sin tur mot Pojkvännen, Sextonåringen och Tolvåringen.

109 veckor i rad har jag aldrig gjort nått alls vad jag kan minnas och inte heller har jag vunnit någon som helst omröstning.

Spänningen är nu olidlig, vad kan jag som nu varken vinner eller är kändis, ha gemensamt med Björn Borg (förrutom frisyren snart)?

Vi är båda morgonpigga och kvällströtta. Så kul var det.

Kommentarer
Postat av: camilla

hehe..det är inte dåligt...

2006-11-27 @ 07:39:18
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Ewa

Och du o jag lyssnar på samma radioprogram...

2006-11-27 @ 10:00:58
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Mirjam

Jag och Björn Borg har också en väldigt speciell relation...endast du vet hur...

2006-11-27 @ 10:50:52
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Ewa- det ENDA radioprogrammet man kan lyssna på.

Mirjam: Precis som du och Ingemar Stenmark...

2006-11-27 @ 11:12:37
Postat av: Muskelkvinnan

Vad spännande det var att läsa ... fast jag och Björn Borg har ingen relation förutom en snarlik frisyr. Däremot så kände jag en gång någon som hade en relation med en som har blivit besegrad av Björn Borg.

2006-11-27 @ 19:08:48
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Jag känner en som hade svårt att skilja på Björn Borg och Ingemar Stenmark.

2006-11-28 @ 07:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0