The world of the Volvo 240-series

Märkte inte när det hände, men gissningsvis norr om Sundsvall iallafall. En INVASION av Volvo 240, Volvo 242, Volvo 244, Volvo 245 och till och med en ombyggd 245:a till släpvagn.

23223-90

En så vanlig syn norrut att jag inte sett dess like. Grå, ljusblå, orangea, ljusgröna, beiga. Det bara kryllade av dem. Minns från min barndom att Forslunds hade en grön, Burmans hade en orange, Erik hade en vit, Sigge hade en blå med prickar (rost).

När jag nu börjar gräva i denna bilserie inser jag att de producerades till 1993!

Det finns också klubbar för människor med dessa bilar:

Svenska 200 klubben

Volvo 200-serien

Satt och försökte hitta anledningar till att dessa fanns så mycket norrut med inte söderut: inga motorvägar, ingen brådska, sävliga norrlänningar och så vidare. MEN när vi åkte ut till båten i söndags, vad är det första vi ser? Jo, en vit Volvo 240!

Har jag missat alla här nere eller hade denna vita bara kört vilse? Finns de i lika stor utsträckning i hela landet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0