Konsertdags snart igen

I augusti förra året var jag på konsert. För första gången på många år, kan tänka mig att senast var på någon festival för 5-6 år sedan. Vi hade fått med oss våra goda vänner Välsvarvad och hennes man Påven. Bandet vi skulle se hade jag sett en gång tidigare i min ungdom, den gången försökte jag hålla redan på Bäckman, varför minns jag inte men det fanns säkert nått gott skäl...

Hur som helst så, traskade vi dit och publiken var mellan 13-75 år och de flesta kunde texterna. Jag blev såld. Spelar Nationalteaterns "Livet är en fest, En samling 1972-80" nästan varje dag i bilen. Texterna är väl ibland kanske lite väl obarnvänliga men i många fall väldigt genuina. Det jag gillar bäst är allt det instrumentala. Världsklass!

Nu är det dags igen, den 25 augusti spelar de i Smedjorna igen. Jag ska dit. Å nu är jag ju inte rookie längre så jag kan stämma in i samma sång som den gråhåriga tanten i 70-årsåldern gjorde förra året...

Mera Nationalteatern


Kommentarer
Postat av: Bäckman

Ohhh nu blir jag lite avundsjuk faktiskt ......


Den enda svenska artist som är bättre är väl Louise Hoffsten kanske .... i mina ögon alltså... men då är jag väl kanske lite speciell då ...

2006-05-31 @ 10:32:02
Postat av: Kicki

Bäckman: Du är hjärtligt välkommen ner då!

2006-05-31 @ 11:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0