Grundalurad kollega

Jag har en kollega, Asgarvet, som är en av mina favoriter. Hon och hennes karl har köpt båt tillsammans med några vänner och det var svårt att hålla sig från att busa lite. Jag och en annan kollega, Moppetanten, skrev ihop ett brev med ett välkomnande till båthamnen och ett litet båt-och förarprov innehållande marin ordkunskap (akter, för, hoppilandkalle), signalflaggornas betydelse, situationshantering samt en liten inbjudan till en träff för alla nya båtplatsägare med lite utbildning och Västerås Sjöfartspolis skulle närvara och samla in proven. De köpte det med hull och hår och hade ångest i 14 timmar för om de skulle klara av att ha båt eller inte, innan deras båtkompis konstaterade att de blivit grundlurade. Skämtet uppskattades väldigt mycket och jag och Moppetanten är väldans nöjda.

Tack Asgarvet för att du förgyller mina dagar på jobbet!

Nu vet jag i och för sig inte när skottsalvan kommer tillbaka mot mig, men jag tar emot alla goda försök med glädje (har hittat mina tofflor både i frysen och ugnen).

Ett stort tack också till Moppetanten, Spikskon och Knyppelfröken för att ni gör som Asgarvet, förgyller mina arbetsdagar!

Kommentarer
Postat av: Moppetanten

Tack, du förgyller min med;)

2006-06-02 @ 19:16:46
Postat av: Spikskons sambo?? Om det nu är hon som är Spikskon?

Hörde om detta skämt, säger bara en sak: Skitbra gjort, dem höll ju nästan på att gå på det :)

2006-06-05 @ 11:48:19
Postat av: Kicki

Spikskons sambo: Har svårt att tro att du inte är spikskons sambo, med tanke på att du verkar veta vad du pratar om.

Är faktiskt själv väldans nöjd med skämtet, svårt att lägga skämtarskorna på hyllan när man lyckats så...

2006-06-06 @ 08:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0